QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Xoc entre un tren i un camió al pas a nivell de Sant Miquel de Balenyà

No hi ha hagut ferits, però ha calgut tallar la circulació de trens entre Vic i Centelles i activar servei de bus alternatiu

l’R3 es troba interrompuda entre Vic i Centelles per una col·lisió a baixa velocitat entre un tren i un camió al pas a nivell situat al camí lateral a l’estació de Sant Miquel de Balenyà, segons han informat Renfe i els Bombers de la Generalitat.

El xoc no ha provocat ferits. Els Bombers han rebut l’avís a les 8.14 hores i han activat vuit dotacions. El camió hauria quedat atrapat al pas a nivell i, malgrat fer maniobres, el conductor no l’ha pogut treure.

El conductor del tren que circulava en direcció Barcelona, i que hauria anat reduint la velocitat després que l’avisessin de la presència del vehicle, no ha pogut evitar la col·lisió. L’impacte ha provocat el descarrilament del comboi.

Abans del xoc, segons algunes fonts, el maquinista ha alertat la seixantena de passatgers perquè es preparessin pel possible xoc i així evitar possibles lesions. Gràcies a això, no hi ha hagut ferits.

Els passatgers han estat evacuats i acompanyats a peu fins a l’estació. Protecció Civil ha activat l’alerta del pla Ferrocat i s’està gestionant un servei alternatiu per carretera.

Així ha quedat el camió després de l’impacte / Martí Sunyer

La presidenta de l’Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Sant Miquel de Balenyà, Inés Puigneró, ha explicat que existeix un projecte per construir un pas de vies amb barreres en el punt on aquest dimarts s’ha accidentat un camió de mercaderies. “Ens trobem que és molt estret i petit, i el nou projecte el que fa és eixamplar els accessos i fer un nou pas amb barreres”, ha detallat en declaracions a l’ACN. Les obres permetran treure els camions de dins del poble i que puguin passar per la zona del polígon, “que és per on han d’anar”. Segons Puigneró, el projecte ja està licitat i només falta que Adif els doni els permisos per començar les obres. La previsió és que això passi abans de finals d’any. “Nosaltres ho tenim tot a punt”, ha afegit.

El projecte ja està licitat i, fins i tot, ja s’ha decidit l’empresa que construirà els accessos cap al pas a nivell amb barreres que després haurà de construir Adif. “Estem esperant que ens donin els permisos”, ha dit Inés Puigneró. La presidenta de l’EMD celebra que després d’anys treballant en el tema, tot plegat es pugui desencallar a finals d’aquest 2025.

Cada dia passen uns 500 camions per l’interior de Sant Miquel de Balenyà, molts d’ells van a una empresa càrnia propera al punt accidentat. L’objectiu és que ho facin per fora del municipi i ara mateix s’està construint una variant perquè això pugui ser una realitat. Les obres provoquen canvis en els accessos al municipi i s’han hagut d’adaptar camins alternatius.

Segons Puigneró, una de les hipòtesis sobre el camió accidentat seria que el GPS, degut a les obres, hauria ofert una ruta alternativa al conductor passant pel pas a nivell. “És l’única explicació, perquè normalment els camions no passen per aquí”, ha dit la presidenta.

Pendent d’ampliació

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?

En aquesta enquesta han votat 84 persones.