El Grup Bon Preu ha posat en marxa un servei de rostisseria que, de mica en mica, anirà implantant en diferents establiments de la cadena. Sota l’epígraf d’espai bonprofit s’ha estrenat a l’Esclat de Terrassa i s’hi ofereix “un ampli assortiment de plats saludables, equilibrats i econòmics”, en paraules d’Anna Font, directora comercial del Grup Bon Preu. D’aquesta manera, “donem resposta a una nova tendència de menjar a punt de consumir”, afegeix Font.
En aquest cas el grup de distribució vol posar l’accent en l’aposta per la cuina tradicional a la trentena llarga de propostes de plats preparats per emportar i consumir. S’hi poden trobar opcions com carxofes amb pernil, espinacs a la catalana, escalivada a la brasa, mandonguilles amb sípia o bacallà a la mussolina d’all. “És l’evolució natural d’altres iniciatives que ja tenim en marxa i que funcionen”, explica Font, tot posant com a exemple el forn de peix, el sushi, la pizza fresca o la pinya tallada que ja està present en alguns establiments d’Osona. Fideuà, paella o arròs negre seran altres de les propostes que es podran trobar en aquest espai.
Totes les opcions estan pensades per emportar i consumir, dins o fora del mateix establiment, en qualsevol dels formats que es plantegen: individual, compartit o familiar. La forquilla de preus va des dels 2,99 euros la ració de cuina tradicional, fins als 8,99 euros del pollastre rostit. També hi haurà menús a preu tancat que aniran canviant setmanalment.
L’elaboració d’aquests plats, però, no s’internalitza en l’estructura de Bon Preu. “Nosaltres no som cuiners. Ens envoltem de col·laboradors que tinguin bon producte i que el puguin servir bé”, explica Font, en la línia dels proveïdors de sushi que l’elaboren in situ en alguns Esclat com els de Vic, Malla o Manlleu. En altres casos, el menjar arriba preparat “i l’acabem de fer a l’establiment”, afegeix Font.
Abans d’estendre la proposta de l’espai bonprofit a nous supermercats, Font recorda que s’està fent una prova pilot. “Portem dues setmanes i estem aprenent i ajustant, en funció del que demana el client”, diu. Un altre aspecte important per anar-lo implantant en més botigues és l’espai. A Terrassa s’ha situat a l’entrada de l’establiment, al costat de la fleca, però Font admet que en algunes botigues caldrà fer obres per condicionar l’espai. “No ens volem precipitar a l’hora d’estendre el servei. Primer volem configurar una oferta atractiva per al client que sigui correcta, saludable i dinàmica, que els plats no només se cenyeixen als top vendes”. Font també assegura que “hi ha d’haver l’opció de plats per a vegetarians i vegans, però també és important l’aposta que fem per la cuina de temporada”.
{{ comment.text }}