EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Territori elabora un estudi per solucionar els embussos de la C-17 i la C-25 a Gurb

L’Ajuntament, amb qui es vol treballar el projecte, ha anat fent pressió per resoldre-ho

Les entrades a Gurb per la C-17 i la C-25 es converteixen en un embut a les hores punta. Bàsicament, els dies d’entre setmana, de 8 a 9 del matí i de 2 del migdia a 3 de la tarda. Els conductors que volen accedir a Vic o Gurb des de la C-17 es troben amb aquells que volen anar a la C-25 en direcció Girona. I a més, també coincideixen amb els que provenen de la C-25 i volen anar cap a Gurb o agafar la C-17 en sentit Ripoll.

Tots aquests vehicles conflueixen a la mateixa rotonda, la que popularment es coneix com la de ChocoVic. Es van acumulant l’un darrere l’altre fins que els conductors han d’acabar fent cua a la sortida 64 de la C-17 i la 180 de la C-25. I que els vehicles hagin d’esperar al voral d’aquestes dues vies és perillós.

Tal com ha pogut saber EL 9 NOU, per evitar aquesta circumstància, el Departament de Territori està elaborant un estudi de trànsit amb l’objectiu de “definir la solució més adequada en coordinació amb l’Ajuntament de Gurb”. Està previst que aquest informe estigui enllestit abans d’acabar l’any.

De fet, l’Ajuntament ha comunicat la perillosa situació en reiterades ocasions a la Direcció General d’Infraestructures, ja que les dues carreteres són competència de la Generalitat de Catalunya. “No podem fer gaire res més perquè no depèn de nosaltres”, explica l’alcalde de Gurb, Pep Casassas. Tot i això, des de l’Ajuntament han “insistit en el fet que hi ha un problema en aquest punt de la C-25 i la C-17”. A més de presentar diversos escrits explicant la situació i el risc que comporten aquests dos punts d’accés, l’Ajuntament també s’ha reunit telemàticament amb responsables del Departament de Territori. El primer escrit transmetent el malestar i les queixes dels usuaris va ser el gener del 2018 i des de llavors s’ha anat conversant amb el departament. La darrera va ser a principis de novembre.

Tal com subratlla Casassas, fa uns cinc o sis anys, ja es va elaborar un estudi sobre aquests punts conflictius, però va quedar enterrat en un calaix. Aleshores es proposava un nou carril en què els vehicles provinents de la C-25, de Girona, es poguessin incorporar directament a la C-17, en direcció Ripoll, sense passar per la rotonda. També es plantejava un doble carril a la rotonda per als procedents de Ripoll. Segons l’alcalde, de fet, aquest informe antic ara s’ha recuperat, però s’ha d’actualitzar i estudiar la viabilitat del projecte, tant tècnicament com econòmica.

Casassas confia que el compromís de la Direcció General d’Infraestructures vagi de debò i s’hagin d’estalviar més embussos. Aquest punt on es troben les dues principals vies que travessen Osona ha viscut altres episodis en què no ha aconseguit engolir l’elevat volum de trànsit. El que recorda més l’alcalde de Gurb és quan es van portar a terme les obres d’ampliació del pont de Manlleu i es formaven llargues cues a la C-17.

LA PREGUNTA

Creieu que és cert que la gent va als supermercats a una hora concreta per lligar?

En aquesta enquesta han votat 80 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't