EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Territori i Sostenibilitat diu que no té cap petició perquè es tanqui la sortida del Pinós

L’abril de 2017 la conselleria va anunciar que s’hi intervindria, però encara no s’hi ha fet res

A la sortida del Pinós de la C-17 en direcció a Barcelona hi han mort aquest 2019 dues persones, l’última divendres passat. Els accidents que s’acumulen en aquest punt negre de la carretera guarden molta similitud i en la majoria d’ells l’escapatòria de la calçada es converteix en un trampolí mortal –al finalitzar la calçada hi ha un desnivell important–, en lloc d’un espai que afavoreix la seguretat. Davant d’aquest escenari, conductors, membres dels serveis d’emergències i també responsables polítics municipals han alertat que cal intervenir-hi amb contundència. De fet, l’abril de 2017, en la visita que va fer l’aleshores conseller de Territori i Sostenibilitat Josep Rull al Consell d’Alcaldes d’Osona, es van anunciar un seguit de mesures per acabar amb la perillositat tant de l’entrada del Pinós com la de Sant Martí de Centelles. En concret es parlava de tancar l’accés en sentit sud del punt quilomètric 42,8, i fer millores a l’enllaç entre la C-17 i la població del sud d’Osona per tal d’allargar el carril d’acceleració i així augmentar la seguretat.

Consultat per EL 9 NOU, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha explicat que no té constància de cap petició per intervenir a fons en l’entrada al Pinós en sentit sud, i que les actuacions que hi ha a sobre la taula en aquest punt afecten la millora del ferm i la col·locació de nova senyalització i abalisament per alertar del perill del revolt.
En concret, en les primeres setmanes del 2020 està previst que es licitin les obres per poder asfaltar de nou dos dels trams en pitjor estat de la C-17, com són el que uneix Centelles amb Tagamanent i el que va de Tagamanent a la Garriga. D’altra banda, sí que està previst licitar aquest 2020 la millora de l’accés en sentit sud a la carretera des de Sant Martí de Centelles.

En el mateix punt de la carretera al seu pas pel Pinós hi han mort en els últims quatre anys quatre persones, i una llarga llista de vehicles hi han patit ensurts de diversa consideració. La senyalització marca els 80 quilòmetres per hora com a velocitat màxima, però més enllà que algun conductor supera aquest límit, la desviació del revolt i el trampolí que es genera al sortir de la via en multipliquen el risc de sortir-ne molt mal parat. En l’última setmana, el debat ha estat intens entre els membres de la plataforma Stop Accidents C-17, que es va crear el 2016 i ara només manté activitat en les xarxes socials. Entre els centenars de comentaris que s’hi registren, la majoria van en la mateixa direcció: no es pot córrer, però la carretera necessita una millora urgent.

“Pel que fa a millores tenim molts fronts oberts a la C-17”

Des del Consell Comarcal d’Osona, el seu president i principal representant, Joan Carles Rodríguez, reconeix que la demanda de millores a la C-17 ocupa un lloc preferencial en l’agenda del 2020. “Ens preocupa la seguretat de la carretera i en especial en trams conflictius com el del Congost o el dels bonys a la calçada a Centelles.

És una carpeta amb molts fronts oberts.” En aquest sentit, a principis d’any està previst que es reuneixin els alcaldes que formen part de la Xarxa C-17, i de l’altra que s’activi la Taula de Mobilitat d’Osona. “En aquest tema, cal insistir en les millores de la carretera però també cal incidir en el fet que l’ús del vehicle privat potser ha arribat al límit. Una bona solució seria invertir en l’estructura del transport públic i potenciar el tren.

S’han fet grans inversions en l’Alta Velocitat però a Rodalies s’ha permès arribar a una situació deplorable”, remarca Joan Carles Rodríguez, en una línia de pensament que han expressat molts alcaldes de la comarca.

LA PREGUNTA

La conducta de Puigdemont, com diu el conseller d’Interior, va ser “impròpia”?

En aquesta enquesta han votat 396 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't