Aplicacions com les de Google Clasroom o Zoom van passar, de la nit al dia, a ser un element vertebrador de l’educació en temps de pandèmia, implicant una digitalització obligada a molts alumnes i famílies. Aquest pas ha suposat un gran salt per a algunes persones, a qui ha portat complicacions afegides. Per combatre aquesta problemàtica, des de les Associacions de Famílies d’Alumnes dels centres educatius tonencs (L’Era de Dalt, l’institut de Tona i la Vedruna), conjuntament amb l’Ajuntament de Tona, s’ha tirat endavant el projecte “La Finestra”, una iniciativa que busca “reduir les desigualtats, apostar per una clara projecció de futur i treballar de manera compartida entre totes les entitats del poble implicades”, tal com afirmava l’alcalde i regidor de Cultura i Educació, Amadeu Lleopart, a la roda de premsa.
En la presentació, Lleopart va estar acompanyat de representants dels diversos col·lectius de pares i mares dels centres de Tona, que afirmaven que “cal una formació a les famílies per aprendre com manejar-nos en aquesta situació i en aquesta reinvenció tecnològica”, com deia el president de l’AFA de l’institut de Tona, Toni Navío. Aquesta iniciativa donarà el tret de sortida aviat amb l’inici de diverses formacions per a pares i mares, “presencials per ensenyar els primers conceptes més bàsics a les persones que no estan acostumades, i seminaris web digitals per aprendre nous recursos per a aquelles famílies més habituals en termes de digitalització”, afirmaven Ester Bernal, representant de l’AFA de L’Era de Dalt, i Assumpta Casas, tècnica d’Educació de l’Ajuntament de Tona.
La primera espurna del projecte va provenir d’una enquesta llançada des del consistori cap a les entitats, amb l’objectiu de “recaptar més informació i atacar les necessitats de totes i cada una d’elles”, afirmava Lleopart, “i més enllà del repte de connectivitat que ja vam atacar, se’ns va posar sobre la taula la possibilitat de treballar de manera conjunta entre totes les famílies dels centres i l’Ajuntament, fet que, després de diverses reunions, ha acabat desembocant en aquest projecte d’acompanyament”, concloïa el batlle de Tona. Inicialment, el projecte està enfocat a aquelles famílies amb alumnes compresos entre 5è de Primària i 2n d’Educació Secundària.
{{ comment.text }}