QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

“Em demanaven suplements de proteïna i no me’n fiava de cap”

El nutricionista torellonenc Toni Solà és un cas singular: no només visita, sinó que elabora els preparats que ‘recepta’ als clients; el 2024 va facturar 120.000 euros

“A la consulta la gent em demanava assessorament sobre suplements alimentaris amb proteïna, però jo no em fiava de cap marca i al final em vaig dir: he de fer-ho jo.” Aquest és el punt de partida de Protein Gastronomy, el projecte amb el qual des de l’any 2020 s’ha submergit cada vegada més a fons el torellonenc Toni Solà, que produeix i comercialitza suplements majoritàriament a partir de proteïna làctia. La primera marca estava pensada per a esportistes, però amb els anys ha vist un altre nínxol de mercat, la gent gran, que també necessita proteïna, i d’aquí ha nascut Protein Senior. Ara vol créixer comercialment en dos àmbits, la gran distribució i les farmàcies. Aquest és el resum d’un projecte que, en la línia de la trajectòria del seu impulsor, no està exempt de singularitats.

Toni Solà es va formar com a nutricionista de gran. “Ho vaig deixar tot per posar-me a estudiar”, diu. Va accedir a la universitat després de superar la prova de majors de 25 anys decidit a endinsar-se en el món de la nutrició, uns estudis aleshores de creació recent. “Tenia clar que volia fer Nutrició però com que era una carrera nova les sortides laborals eren mínimes.” Va començar en l’àmbit clínic, a l’Hospital Vall d’Hebron, i allà algú li va fer veure les opcions que hi havia en l’àmbit dels esports.

I és aquí on comença a fer docència universitària, treballar en recerca i alhora obre una consulta i fa assessoraments. “El món de la suplementació era poc clar, bastant fosc. Ho percebem com una cosa estranya” i Solà va buscar la manera de posar-hi llum. I seguint la dita que qui vol estar ben servit s’ha de fer ell mateix el llit va començar a buscar matèries primeres de qualitat i investigar receptes per fer suplements proteics, elaborar-los a gran escala i comercialitzar-los.

Va adequar un obrador en una nau del polígon Mas les Vinyes, però abans de posar-lo a funcionar no comptava amb un entrebanc: la pandèmia. “Vam ser els primers que ens van fer l’homologació del CCPAE de manera telemàtica. Ho teníem tot a punt però no podíem produir perquè no es podien fer les inspeccions presencials.” I amb l’autorització del consell de la producció ecològica van començar a elaborar.

Bona part dels seus productes parteixen de la proteïna de la llet ecològica (obtinguda del procés d’assecatge del xerigot), però també té línies veganes a partir de la proteïna de la soja o de la pipa de carbassa, que complementen amb cacau, fruita liofilitzada o cafè, depenent de cada recepta. “Aconseguim un producte proteic molt especial, ecològic i sense additius ni gluten”, però no per una qüestió de militància. “No som talibans, treballem amb el que funciona millor”, assegura Solà, que afegeix que ara ha començat una col·laboració amb el cuiner Marc Ribas. “Serà ambaixador de la marca. Quan va tastar els nostres productes el primer que em va dir és que per fi troba un suplement que se li posa bé”, explica Solà.

Durant els primers anys del projecte Solà s’ha continuat formant amb l’MBA de la UVic-UCC i ha fet poca tasca comercial. Els seus productes (en format de 180 grams i 600) els ven en línia i en botigues de dietètica. També té clients en l’àmbit de la restauració, l’hostaleria i clubs esportius. “Hem aconseguit fidelitzar clients i va arribar un moment que ens vam adonar que ens comprava gent gran.” Va ser aquí on va veure un altre nínxol de mercat per a persones grans o amb patologies: les farmàcies. Per accedir-hi, però, ha creat una segona marca i una nova societat, per separar els dos projectes: Protein Senior.

Amb el projecte desenvolupat, ara Solà vol focalitzar esforços en la comercialització i vol obrir dues línies de mercat: la gran distribució i les farmàcies. “Podem assumir el creixement”, assegura. El 2024 el va tancar amb una facturació de 120.000 euros, un import que pot multiplicar per quatre aquest 2025 si aconsegueix obrir els mercats que preveu.

Inventor d’eines antropomètriques

Toni Solà no para de pensar i buscar solucions. I si cal, les inventa. També ha creat un altre segell, Realmet Institute, en el qual fa eines de mesura antropomètriques. Les ha dissenyat i n’ha encarregat la fabricació. Amb la seva comercialització en botigues o farmàcies on es venen els seus productes es pot constatar l’efectivitat amb mesures periòdiques de força.

LA PREGUNTA

Creu que el final de la guerra d’Ucraïna és imminent?

12%
88%
En aquesta enquesta han votat 431 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

Fes un comentari

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't