Durant més de 30 anys, Carles Portell ha treballat a la brigada municipal de l’Ajuntament de Sant Vicenç de Torelló. Nascut el 21 de gener de 1958 i veí de Torelló, va deixar el municipi que l’havia vist néixer per traslladar-se a viure a Sant Vicenç, fruit del seu matrimoni.
Per Portell, treballar en una brigada municipal “comporta tocar una mica de tot i si surt un problema de qualsevol classe s’ha de solucionar”, reflexiona. Electricista d’ofici i sense experiència prèvia en una brigada hi va entrar a treballar. En els seus inicis es va encarregar del manteniment de les aigües municipals, que va passar a mans de l’empresa Sorea uns anys més tard a la seva incorporació. En la seva llarga trajectòria ha fet feines de tota mena, des de muntar escenaris per a esdeveniments fins a fer la instal·lació lumínica dels locals del poble o de xarxes informàtiques. “Sembla ahir quan vaig començar” i afirma que “Sant Vicenç ha canviat molt des que vaig arribar”.
Un cop jubilat, Portell encara no ha pensat a organitzar plans de futur i intenta gaudir de totes les coses que se li proposin en el seu dia a dia. Tot i haver acabat amb les obligacions laborals, en té d’altres, com “sortir a passejar el gos”, que s’ha convertit en la principal activitat física encara que “també vaig amb bici”, afegeix. Un dels avantatges que li ha trobat a la jubilació és que “ara podré anar a buscar bolets cada dia, perquè és una cosa que m’ha agradat sempre”, una afició que realitza des de fa molts anys “quan ja hi anava amb els meus pares”.