Nota de premsa de Protecció Civil
Protecció Civil de la Generalitat: incidències de la nit causades per les pluges intenses
Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) manté la prealerta del Pla INUNCAT de manera preventiva. Les incidències de la passada nit vincldes a les pluges intenses que van descarregar de forma intermitent en molts llcos de la meitat nord del país han estat:
Tres grups de nens que participen en acampades i els monitors que els acompanyen van ser ressituats a cobert ja que la pluja havia negat les tendes on acampaven.
A Bagà (Berguedà), 68 nens i 17 adults de l’Esplai Refugi de Santa Perpètua de la Mogoda que no podien arribar a la casa del terreny on acampaven van ser reallotjats al casal de l’Ajuntament, que els va proporcionar menjar i mantes. Prèviament i per evitar qualsevol risc s’havia avisat Bombers de la Generalitat i Mossos d’Esquadra per tal que el canvi de localització es fes amb seguretat.
A Les Llosses (Ripollès), un grup de 30 nens (11-13 anys) i 9 adults de l’Esplai Movi de Sarrià (Barcelona) que acampaven a la zona del Bot de l’Oli van decidir marxar perquè el campament era tot xop i es van reallotjar a cobert en un porxo d’una masia veïna. Bombers de la Generalitat s’hi va atansar per evitar riscos i la Creu Roja els hi va proporcionar 40 mantes.
A Montellà i Martinet (Cerdanya) 12 nens (6-9 anys) i 9 adults de l’Esplai Pau Casals de Cerdanyola del Vallès que acampaven a la zona de la Devesa van decidir marxar per les ratxes de vent que tirava a terra les tendes, que a més eren molt molles. Una patrulla de Mossos d’Esquadra els va acompanyar fins a martinet de Cerdanya, on es van allotjar a l’Hotel Cadí.
En total 110 nens i 35 adults van ser reallotjats de forma preventiva i sense que hi hagués cap situació de risc.
Des del Centre de Coordinació d’Emergències de Catalunya CECAT, personal de Protecció Civil de la Generalitat va telefonar un a un els 50 grups d’acampada que hi havia a la zona on les pluges eren intenses i el cabal del riu Llobregat eren més alts (a la capçalera del riu) per comprovar que estiguessin bé. Aquest dispositiu forma part del protocol de funcionament conjunt amb la Direcció General de Joventut, que facilita els contactes de tots els grups d’acampades, colònies, etc. per fer-ne seguiment en cas d’un episodi de meteorologia adversa.
El telèfon d’emergències 112 va atendre 90 trucades relatives a incidents vinculats a les pluges i tempestes amb pedra. Cap d’elles per situacions de risc important, bàsicament petites inundacions de baixos de cases o locals i objectes a la calçada (branques).