QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Tres incendis de vegetació, a Sant Pere, Perafita i Sant Hipòlit

En total, les flames han afectat uns 640 metres quadrats a Osona

En un cap de setmana marcat pels incendis arreu del territori català, a Osona se n’han originat tres, dos dissabte al vespre i un diumenge, per sort sense la magnitud dels incendis forestals que han afectat nombroses hectàrees en diversos punts de Catalunya en dos dies marcats per unes condicions climatològiques complicades i les altes temperatures.

El darrer i el que va tenir més afectació es va produir aquest diumenge a la tarda al Mas la Fàbrega de Sant Pere. Segons publicava l’alcalde, Jordi Fàbrega, a Twitter, el foc forestal va cremar 400 metres quadrats i demanava “precaució quan anem a l’entorn natural”.


Dissabte n’hi va haver dos en poc menys d’una hora, entre les 7 i les 8 del vespre. El primer va ser al Camí del Pilar, en una zona de cultiu de Sant Hipòlit, en què van quedar afectats 40 metres quadrats de matolls, segons detallaven els Bombers. Tres quarts d’hora més tard, rebien l’alerta d’un altre petit incendi en un serrat just darrere la casa anomenada Puigmajor, entre Perafita i Sant Agustí de Lluçanès. En aquesta actuació hi van intervenir set dotacions dels Bombers i les agrupacions de defensa forestal (ADF) de la zona. Segons detallava Gabriel Rodenas, un veí, el foc es va produir sota una línia d’alta tensió i va provocar que una au, una cornella, s’electrocutés. Els Bombers detallaven que en aquest cas l’afectació va ser de 200 metres quadrats.

Els Bombers a la zona del Mas la Fàbrega de Sant Pere, diumenge

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 190 persones.