Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Un banc gràcies al plàstic reciclat

Durant el torneig de bàsquet BBVA de Sant Julià es van recollir 20.000 ampolles que, ara, s’han transformat en un banc

Cada vegada són més els esdeveniments esportius que prenen consciència de la importància del reciclatge, ja que en un sol dia o al llarg d’un cap de setmana apleguen centenars o milers de persones que poden generar un gran volum de residus. Una d’aquestes competicions que busca ser més sostenible és el Torneig BBVA de bàsquet de Sant Julià de Vilatorta, i per fer-ho possible el passat setembre en la seva 35a edició va arribar a un acord de col·laboració amb Coca-Cola. El fabricant de begudes va instal·lar una carpa al pavelló per recollir tots els envasos de plàstic que es van generar durant el cap de setmana. En total, es van recollir unes 20.000 ampolles de plàstic PET, equivalents a un pes de 500 quilos. Aquestes ampolles es van reciclar i després d’un tractament específic s’han convertit en el primer banc de plàstic reciclat de Sant Julià, que s’ha instal·lat al recinte del pavelló.

Aquest nou element de mobiliari es va col·locar dijous passat en un acte en què van ser presents totes les parts implicades. L’alcalde de Sant Julià, Joan Carles Rodríguez, destacava “que nosaltres ja fem el porta a porta amb uns resultats molt grans, però ens fa molt contents que els dies del torneig la gent també recicli. De fet, no seria coherent que no fos així. En ple segle XXI cuidar el medi ambient és un tema ineludible”. En el cas del torneig de bàsquet ja fa temps que es treballa per fer-lo més sostenible, com recordava el president de l’Associació de Bàsquet Sant Julià de Vilatorta, Miquel Sans: “És un aspecte que sempre ens ha preocupat i tenim gent molt involucrada, com David Corrons, que és el membre de la junta que ha liderat la iniciativa com a responsable de medi ambient. Vam fer formació als nostres col·laboradors i la veritat és que ha estat un èxit espectacular. No se’ns va escapar cap ampolla de plàstic”, afirmava. Un èxit que també celebrava el director de zona del BBVA, Daniel Guardiola, “perquè va en la línia del que intentem fer nosaltres en tots els actes en què participem”. Joaquim Edo, de Coca-Cola European Partners, explicava que ja fa molts anys que col·laboren amb el torneig de bàsquet i “esperem que continuï així i que de cara a l’any que ve puguem fer una cosa semblant amb altres materials”.

La iniciativa que s’ha portat a terme a Sant Julià forma part de l’estratègia de Coca-Cola “Avanzamos”, que vol fomentar mesures sostenibles en els actes on està present, implantant un model responsable. Per això, s’ha elaborat una guia, que recull requeriments durant totes les fases de preparació, i també el segell “Esdeveniments amb bon ambient”, que reconeix els que compleixen aquests criteris. El Torneig BBVA de bàsquet és un dels que ja el té.

LA PREGUNTA

Arriba la setmana del Carnaval: sou de disfressar-vos?

En aquesta enquesta han votat 543 persones.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.