Un carril per a bicicletes i vianants unirà els nuclis de Vinyoles i la Gleva seguint el traçat de la carretera C-17z en un tram de quatre quilòmetres. És un dels punts que inclou el nou pla de mobilitat que ha lliurat la Diputació de Barcelona a l’Ajuntament de les Masies de Voltregà i que actualitza els plans dels anys 2006 i 2012. El nou carril bici es planteja en dues fases: la primera, des de la rotonda de la Gleva fins a la rotonda del Despujol i la segona acabaria d’arribar fins a Vinyoles. Per ara, però, segons l’alcalde, Sergi Vilamala (Sumem-CP), no hi ha data. La proposta, recorda, fa temps que la tenen ja que l’antiga N-152 “és ampla i hi ha trams amb tres carrils”, de manera que permetria fer-hi el pas per a vianants en un dels tres i la resta que es mantingui per a vehicles. Vilamala diu que des de la Generalitat “volen que ens quedem els vuit quilòmetres de carretera”, però no poden assumir el cost del manteniment de tot però sí el del carril per a vianants un cop es faci. Segons Vilamala, aquest carril enllaçaria amb el projecte de carrils bici comarcal en què es preveu que n’hi hagi un de paral·lel a la C-17 des de Vic.
El pla se centra en dos aspectes principals com són la mobilitat a la C-17z i la mobilitat als principals nuclis urbans, en especial en millorar els recorreguts a peu a l’entorn dels llocs més freqüentats com l’escola Comtes de Lacambra, a Vinyoles, expliquen des de la Diputació. El document també preveu construir una rotonda a la cruïlla de la C-17 amb l’avinguda Despujol, un punt en què ara hi ha una rotonda partida i diversos passos de vianants al llarg del traçat.
Al nucli de Vinyoles es vol millorar la mobilitat de l’escola, al carrer de la qual es preveu l’ampliació de la vorera d’accés i fer-hi una zona que anomenen “de petó i adeu”, en la qual les famílies puguin deixar els infants sense necessitat d’accedir a la porta. A la Gleva, Poble-sec i el Despujol el nou pla de mobilitat posa el focus en la creació de nous passos de zebra a les cruïlles de les zones per on passen més vianants, i en el cas que ja n’hi hagi se’n reforçarà la visibilitat. Per exemple, s’actuarà als carrers Marquès de Palmerola, Collsacabra, Barcelona, Girona, Lleida i al carrer Balmes amb el carrer Salvador Espriu. Segons Vilamala, alguns aspectes del pla els volen treballar amb els veïns a través d’un procés participatiu.