QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Un diari digital impulsat a la UVic

Tres estudiants presenten un mitjà de comunicació esportiu al ‘workshop’ de l’Idea-Crea.

El 9 Nou
15/05/2012

Tres estudiants de la UVic, Adrià Soldevila, Manel Galve i Abraham Giraldés –aquest últim, ja llicenciat en Història–, han creat i mantenen la web marcajeindividual.com, que és un nou mitjà de comunicació de l’àmbit esportiu i de caire internacional. El projecte, que fa un any que va començar a caminar, encara ara una nova etapa per intentar convertir-lo en una empresa.

És per aquest motiu que el van presentar en el marc del quart workshop Idea-Crea, que es va fer a la UVic i que té com a objectiu explicar com aprendre a emprendre. A la jornada hi van ser presents també les impulsores de www.vidamesfacil.com i dues tècniques del Consorci de la Vall del Ges que van explicar com acompanyen les persones emprenedores.

Soldevila, Galve i Giraldés –estudiants de segon de Periodisme– van formar una associació de redactors que els ha permès tenir un NIF per començar a actuar com a empresa i “buscar recursos a través de la publicitat”, com explica Soldevila. En el procés han estat acompanyats per la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic, que també els ha avalat per participar als premis Impulsa que atorga la Fundació Príncep de Girona.

Aquest diari digital s’ha convertit en l’únic que informa de totes les lligues europees, la sud-americana i de diversos esdeveniments esportius referents al món del futbol. En aquests moments, el projecte compta amb 118 redactors de diversos llocs del món, dels quals 14 són estudiants de la UVic. Són Laura Alberch, Nil Baños, Albert Ramírez, Àlex Miranda, Èric Lafita, Àlex Hernando, Carles Maldonado, Jaume Rocabert, Emili Maldonado, Jaume Hernández i Gerard Vallverdú.

L’objectiu és, segons explica Soldevila, “acabar fent un diari en paper tot i la dificultat actual” i també, per millorar-lo, “fer les traduccions al català i l’anglès”. Però per ara l’important és aconseguir ingressos i transformar el projecte en una empresa.

L’origen d’aquest projecte que es pot acabar convertint en una empresa és un bloc d’opinió en què cinc estudiants del Grau Superior de Producció Audiovisual escrivien articles relacionats amb el futbol internacional. Un d’aquests blocaires era l’impulsor de Marcaje Individual Media, Adrià Soldevila, que aleshores treballava de redactor a Gol Televisió. El bloc es va convertir en una revista digital mensual en la qual col·laboraven periodistes en actiu com Àxel Torres, Andrea de Pauli o Daniel Martín, tots ells també de Gol Televisió. Quan es va arribar a la cinquena edició de la revista, l’abril del 2011, es va decidir convertir-ho en una pàgina web i en un mitjà d’informació digital que es complementa amb un programa de ràdio i la revista.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 543 persones.