EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Un projecte contra la bretxa digital dels escolars

El Rotary Club Vic-Osona coordina la recollida de material informàtic per oferir-lo a infants amb necessitats

Amb les escoles tancades, són molts els centres educatius que han apostat per continuar amb la formació dels seus alumnes a través d’Internet. Aquest escenari però deixa desprotegits molts infants que en el seu entorn no disposen d’aparells informàtics o estructura per connectar-se a la xarxa. Nens i nenes que són víctimes de la bretxa digital. Detectada aquesta situació, des del Rotary Club Vic-Osona i amb la col·laboració de la Fundació Reir s’ha engegat un projecte per intentar oferir una solució i que tots els escolars puguin mantenir una activitat acadèmica adequada.

“Fem una crida a totes les persones o empreses que tinguin ordinadors o tauletes digitals i que ara mateix no les utilitzin perquè ens les cedeixin i les puguem portar a totes les famílies que no tenen recursos tecnològics. L’objectiu és que els infants puguin continuar amb la feina de l’escola, ja que molta es fa ara a la xarxa”, explica Oriol Brutau, des del Rotary Vic-Osona. De la mà de la Fundació Reir, i a través de la web , s’està coordinant el projecte, que necessita o bé aportacions econòmiques per tal de comprar equipament i restaurar els ordinadors que puguin necessitar alguna reparació –amb suport de La Salle i la UVic– o donacions directes de material informàtic, com la que ja ha fet Xocolating de Manlleu. Diversos ajuntaments, com els de Vic o Manlleu, s’han interessat per la iniciativa i la intenció és aplicar-la als seus municipis.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 135 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't