Un veí de Centelles, Jordi Valls, ha denunciat la companyia Vodafone al jutjat. Valls volia contractar una línia telefònica per a la seva mare i li van demanar dades de caràcter personal com el DNI o el número de compte corrent. Fins aquí, res d’anormal.
Però al final de la conversa, explica que li van dir que la trucada era gravada. Enfadat perquè considera que li ho haurien d’haver dit abans, assegura que va trucar nou vegades més per anar fent la comprovació i mai el van informar que la trucada era gravada.
Davant d’això, va anar de dret al jutjat de guàrdia. “Amb la meva vida havia anat al jutjat, però és que em vaig enfadar molt. Si m’ho fan a mi, què deuen fer amb la gent gran?”, es pregunta.
Els fets, explica, van produir-se el dilluns 21 de juny al voltant de les 3 de la tarda. Valls, que ja és client de Vodafone i diu que n’està content, va trucar al telèfon 123 per passar una línia fixa de la seva mare de Telefónica a Vodafone. En aquest número, el van remetre al 1444 de la mateixa companyia.
Per contractar la línia li van demanar les dades personals i ell, segons consta a la denúncia, va demanar a l’operador que s’identifiqués, cosa que va fer. I va ser llavors, diu, quan li van dir que la conversa era gravada. “Vaig demanar-li per què no m’ho havia dit abans i em van respondre que era política d’empresa”, recorda Valls.
Davant d’això, va tornar a trucar a l’123, “on em van dir que sí que s’ha d’avisar”. I, per comprovar-ho, va ser quan va repetir la trucada nou vegades, sempre amb el mateix resultat. Va demanar-los, també, de parlar amb el gabinet jurídic, petició que li van negar dient-li que ells eren els responsables de la trucada.
Per això, cada vegada va demanar la identificació de l’interlocutor, dades que també ha fet constar a la denúncia. “Considero que estic indefens sobre la gravació de cada trucada: davant de l’empresa i personalment davant de cada interlocutor, ja que tenien les meves dades personals”, explica Valls, que diu que amb la denúncia “només vull que quan atenguin algú li diguin que l’estan gravant”.
EL 9 NOU ha consultat el cas al Servei de Normativa i Procediment de l’Agència Catalana de Consum, des d’on han explicat que en aquest supòsit s’ha d’informar al client que la conversa s’està gravant i se li ha de preguntar a l’usuari si hi està d’acord. Obtenir la versió de Vodafone no ha estat possible.
Des de la seu de Vodafone a Madrid s’ha informat que les relacions amb la premsa només les atenen via correu electrònic. I des del gabinet de comunicació no s’han contestat sengles correus enviats dilluns i dijous exposant-los el cas.