Des del naixement del projecte “Accelera el creixement”, impulsat per la Diputació de Barcelona i la Pimec, un total de 24 empreses osonenques han fet un salt de qualitat pel que fa a la seva organització i objectius empresarials. Enguany, ja tancada la vuitena edició, s’ha registrat el nombre més elevat de participants d’Osona, amb un total de cinc. Entre tots els aspectes millorats en destaquen, sobretot, la reorganització interna viscuda.
Mantenir un creixement sostingut o donar una empenta a una empresa no és feina fàcil, i encara ho és menys en la conjuntura econòmica i social que ha deixat el confinament i amb una pandèmia global encara més que vigent. Però malgrat la situació adversa, 49 petites i mitjanes empreses de la província de Barcelona van conviure durant mesos amb reunions virtuals i mesures de seguretat per sortir d’un programa com és “Accelera el creixement”, impulsat per l’Àrea de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona i la Pimec, amb més força i ganes de continuar creixent.
En termes globals, la darrera edició va ser, pel teixit empresarial de la comarca d’Osona, la més exitosa, amb cinc participants –la xifra més elevada des dels inicis d’aquest projecte–. Agafant el relleu de les 19 empreses d’Osona que havien participat en les darreres set edicions, els cinc negocis que han format part de la vuitena promoció van ser Accés i Control d’Esbarjo, SL i Pimecsa, SL, de Centelles; Estrateko, SL, de Vic; Tallers Albert Martínez, SL, de Sant Pere de Torelló, i Orlocat, SL, de Manlleu. Totes elles van passar els dos filtres previs que escollien, d’entre les 50 candidates a participar-hi, i totes van arribar al final d’aquesta iniciativa amb un pla de creixement i d’acció personalitzat, com també amb diversitat d’eines i suport per fer que acabi sent una realitat.
A grans trets, aquest programa, per al qual ja han passat pràcticament 400 empreses en les vuit edicions que s’han fet, ofereix als negocis la possibilitat de tractar diversos aspectes relacionats amb el dia a dia de l’empresa. Entre el gran ventall de possibilitats, els tractats més habitualment, segons afirmen les mateixes empreses, versen sobre les millores en l’organització interna, el creixement en vendes, la internacionalització o la digitalització, tots ells aspectes fonamentals i centrats a oferir un avantatge competitiu que permeti a les empreses propulsar el seu creixement, sempre sent tutoritzats i assessorats per personal expert que, des de la distància i l’objectivitat, orienten i encaminen els passos de totes les empreses que hi participen any rere any. Per a la nova edició del programa ja hi ha 70 sol·licituds.
L’empesa Orlocat ha aprofitat el projecte per millorar en la direcció
Una oportunitat com la de formar part d’un projecte com “Accelera el creixement” no passa cada dia, i quan a l’empresa manlleuenca Orlocat els van recomanar participar-hi no s’ho van rumiar dues vegades. “La primera proposta ens la va fer l’Oficina de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Manlleu, i ens va reconfortar poder passar tot el procés de selecció i aprofitar la iniciativa per millorar els aspectes en què fallem”, afirma Marga Padrós, cap de màrqueting de l’empresa. I és que, tot i que el projecte els oferia diferents possibilitats, van optar directament per “identificar les palanques de creixement que podíem aprofitar”, com afirma Padrós, i per “millorar en els vessants de màrqueting i direcció empresarial, amb un pla de creixement a mitjà i llarg termini”, com explica Sebastià López, CEO d’Orlocat.
Des de l’empresa manlleuenca, especialitzada en serveis personalitzats per acompanyar empreses cap a una transformació digital, valoren molt positivament aquesta experiència, que fins i tot se’ls ha fet curta. “Realment no et regalen res, ja que t’ho has de treballar, però és una bona manera de créixer com a empresa”, afirma López. “Compensa clarament, ja que poder tenir el punt de vista d’algú de fora de l’empresa ajuda molt a veure què fas malament. Demana temps i dedicació, però dins t’adones que totes les empreses tenim inquietuds similars, i et permet compartir-les i trobar solucions”, afegeix Padrós.
Un cop superada la vuitena edició del projecte, Orlocat encara té feina per fer, amb un pla de creixement personalitzat per davant. “Projectes com aquests t’ajuden a aprendre a superar les adversitats i a millorar la gestió en el dia a dia”, explica Padrós, que també lamenta que “és una llàstima que a causa de la Covid-19 el projecte no hagi estat tan presencial com ens hauria agradat, facilitant les col·laboracions entre empreses”. Però tot i això, un cop posats a la balança els avantatges i inconvenients, Orlocat surt reforçat d’un projecte que, per a una empresa amb cinc anys d’història i amb un sector tan nou com és la indústria 4.0, ha resultat “un benefici global”, segons López.
{{ comment.text }}