EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Una línia per a estudiants

El servei d’autobús fins a la Universitat Autònoma de Barcelona, que va del Moianès a Bellaterra, disposa d’un total de sis expedicions diàries, tres d’anada i tres de tornada

La línia 248 de Sagalés és com una família. Va del Moianès a Bellaterra, de manera que a la pràctica es tracta d’un autobús destinat exclusivament a joves matriculats a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Oriol Gaja n’és un habitual. Estudia Ciències Polítiques i el fa servir amb una T-Jove de cinc zones que li proporciona un nombre il·limitat de viatges pagant 207,40 euros cada tres mesos. La línia disposa de sis expedicions diàries. Les d’anada surten a les 7 del matí, 2/4 de 2 del migdia i les 5 de la tarda. Les de tornada des de Bellaterra, a 2/4 de 9 del matí, 3/4 de 3 i 2/4 de 7 de la tarda. A Gaja li aniria millor que n’hi hagués encara més tard, perquè de tornada només pot agafar l’autobús de 2/4 de 7 i s’ha de saltar l’última classe. “En part ja em va bé”, apunta amb sornegueria. Si no existís aquesta línia, per arribar a l’Autònoma s’hauria de coordinar amb algú que s’hi desplacés en cotxe i, de tornada, “potser agafaria el bus fins a Tona i des d’allà, un que puja cap aquí Moià”. Segons ell, els estudiants més grans acostumen a fer el trajecte en vehicle privat, però és sobretot de matins i en el seu cas les classes són de tarda.

Al volant de l’autobús hi ha en Juan Carlos, veí de Caldes de Montbui des de fa 15 anys i el conductor de la línia 248 des que Sagalés la va posar en funcionament, el 15 de febrer de l’any passat. Des del seu punt de vista, la majoria de passatgers fan una bona valoració del servei. Alguns, diu ell, fins i tot li comenten que “llàstima que estic acabant la carrera i ho posen ara en funcionament!”.

El conductor coneix els noms de la majoria de passatgers que la fan servir

Divendres, durant el trajecte que sortia a 2/4 de 2 de Moià, va xerrar amb l’Oriol sobre la remuntada del Barça al partit contra el Galatasaray del dia anterior, que el classificava per als quarts de final de l’Europa League. És un exemple de l’ambient que es respira a dins de l’autocar: en Juan Carlos se sap els noms de la majoria dels estudiants que hi pugen i això dota la línia d’una pàtina de familiaritat. Content de xerrar sobre la seva feina, explicava a EL 9 NOU que bona part són noies i que el gran gruix d’usuaris agafen l’expedició de primera hora, a les 7 del matí: “Els divendres sol ser un dia relaxat, aquest matí he portat només cinc persones.” I és que “no sempre hi ha el mateix volum de passatgers”. Fa uns mesos, quan la docència intercalava la modalitat en línia i presencial, l’afluència era encara més irregular.

El recorregut de la línia 248 passa per Castellterçol, Sant Quirze Safaja, Sant Feliu de Codines, para a la urbanització dels Saulons de Caldes de Montbui, a la mateixa C-59, i després ja va directament fins a Bellaterra.

Durant aquest primer any de funcionament ha transportat 3.330 usuaris, amb una mitjana de 20 al dia, segons dades facilitades pel Consell Comarcal del Moianès. El projecte va veure la llum per la demanda dels joves de la comarca, que reclamaven disposar de transport públic per anar fins a la universitat.

LA PREGUNTA

Aprova els primers cent dies de Salvador Illa com a president de la Generalitat?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't