Els conductors que transiten per la carretera de Vic a Manlleu, la B-522, estan perplexos. Resulta que han aparegut senyals nous i n’han desaparegut de vells que han provocat confusió sobre quins són els límits reals de velocitat. El resultat és que en gran part del trajecte Manlleu-Vic només es pot anar a 70. I en plena recta hi ha un tram de 50.
Fa més de dos anys, a Granollers de la Plana, a mig camí de Vic a Manlleu, es va limitar la velocitat a 50. El motiu era que, en aquell punt, hi ha la parada de l’autobús. Perquè el salt de velocitat no fos tan elevat –pel tipus de carretera es podria circular a 90– s’hi van col·locar, abans dels 50, sengles senyals de 70. Així, la reducció era més progressiva. Ara, en sentit Manlleu, només hi ha un 50 abans de la parada de l’autobús. En sentit Vic, el 50 no hi era. ADijous passat, però, va reaparèixer.
És l’exemple de canvis que han passat desapercebuts. No per tothom. Un conductor de Manlleu, Adam Macià, fa notar que a la sortida de la població en sentit Vic hi ha un 70. Aquesta és la velocitat màxima en gran part de la carretera. La senyalització és correcta, però ha generat dubtes.
L’alcalde de Gurb i president del Consell Comarcal, Joan Roca, que diu desconèixer els detalls dels canvis, sí que ha explicat que l’any 2011 va ser l’Ajuntament qui, a instàncies de la Diputació, va col·locar el límit de velocitat de 50 a la parada d’autobús. L’alcalde de Manlleu i diputat provincial, Pere Prat, d’ERC, tampoc s’ha fixat en els canvis i no li consten queixes, “però ens ho mirarem”.
A banda dels polítics, una professional d’una autoescola de Vic, que ha volgut mantenir l’anonimat, consultada per aquest periòdic també ha trobat poc ortodoxa la senyalització. “Que en algun lloc es passi de cop de 90 a 50 sí que és perillós”, conclou.
{{ comment.text }}