Ho fan quan ja és de nit, normalment són dues persones que van amb la cara tapada i porten armes de foc, intimiden els comerciants fins que buiden la caixa i en un tres i no res són fora amb el botí. El modus operandi ha estat el mateix en els atracaments en establiments comercials d’Osona que hi ha hagut les últimes setmanes. En nou dies n’hi va haver tres a Roda, Manlleu i Vic, i un mes abans, un altre de les mateixes característiques a Roda. L’últim va ser dimarts de la setmana passada al Wasif Supermercat del carrer Bac de Roda, a Roda. Va ser al voltant de les 9 del vespre quan tres persones van anar a buscar el botí, explica Nasar Ahmed, el propietari de l’establiment. L’atracament el va patir un dels seus treballadors. Explicava que hi van anar tres individus “amb la cara tapada”, un es va esperar a fora vigilant i els altres dos “el van apuntar perquè obrís la caixa i en van agafar els bitllets”, comenta. De la resta, només van tombar una prestatgeria petita que hi havia sobre el taulell: “No van tardar ni un minut i ja eren fora”. El treballador, explica, “es va espantar i em va trucar”. El propietari era a l’altra botiga que tenen a la plaça Major, i el dia següent van anar a posar la denúncia. Ahmed té dos supermercats i un establiment de restauració. A l’establiment de la plaça “hi ha més feina” i allà hi tenen més personal però ara, “perquè allà no estigui sol”, són dos.
Els altres casos van tenir lloc pocs dies abans. El penúltim va ser el 22 de gener a la benzinera Repsol del polígon Malloles de Vic. Des de l’establiment expliquen que hi van entrar dos encaputxats que van apuntar el treballador que hi havia al voltant d’1/4 de 10 del vespre, que estava sol. “En tot moment estava amb una pistola al cap.” Segons deien, una tercera persona els esperava a fora amb un cotxe. Es van endur el canvi que havien deixat de la recaptació del dia i amb l’extintor van intentar rebentar la màquina de tabac, però no ho van aconseguir. Dos dies abans, el 20 de gener, també van robar en una botiga d’alimentació de Manlleu de la mateixa manera.
El primer cas d’aquest tipus es va donar abans de Nadal, el 21 de desembre, a l’estanc Ramisa de Roda de Ter. Segons expliquen, va ser cap a les 8 del vespre quan ja tancaven en què hi van anar “dos nois amb pistoles”. D’allà també es van endur només els diners de la caixa enregistradora.
Des dels Mossos d’Esquadra estan investigant els fets, que, segons diuen, segueixen el mateix patró en els quatre darrers casos. Diuen que no saben si les armes són simulades o són reals. L’alcalde de Roda, Albert Serra (IPR), comenta que estan en contacte amb els Mossos “perquè els segueixen la pista” gràcies a la informació que han obtingut a “través de les càmeres de videovigilància”. Davant del que l’alcalde defineix com una “onada de robatoris” que afecta la comarca, des de l’Ajuntament no descarten iniciar els tràmits per tenir un cinquè vigilant al poble, encara que d’entrada no s’inclourà al pressupost municipal d’aquest 2020, pendent d’aprovar.