QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Veïns de Sant Quirze es queixen que els surten esquerdes a casa d’ençà de la reforma del pont

Un dels afectats vol presentar un recurs contenciós contra la Diputació

Almenys vuit veïns de la carretera de Berga de Sant Quirze es queixen que arran de la reforma del pont, l’any 2014, els surten esquerdes a casa. Des d’aleshores hi ha un augment significatiu del trànsit i diuen que els vehicles de gran tonatge produeixen vibracions al subsol i provoquen fissures o esquerdes a les parets.

Un dels afectats és Jordi Serradell, que diu que “abans de les obres també passava”, però que amb la reforma “el problema ha anat a més”. En el seu cas, també li han aparegut esquerdes al negoci, una barberia. En els darrers anys, la Diputació de Barcelona, la institució que s’encarrega del manteniment de la carretera, ha fet diverses actuacions de millora de la calçada. Serradell, però, no ha notat canvis, i afegeix que també es produeixen filtracions d’aigua, que fan aparèixer humitats. Ha presentat més d’una instància a l’Ajuntament exposant la problemàtica. La primera va ser l’octubre de 2014, en què ja feia èmfasi que en el transcurs de les obres del nou pont “s’han produït diversos tremolors que han fet sortir esquerdes per tot l’immoble”. “Vaig demanar una reunió amb tècnics de l’Ajuntament i de la Diputació, però de moment no m’han dit res”, lamenta. En veure que no trobava solucions, va interposar el novembre de 2021 una reclamació de responsabilitat patrimonial a la Diputació, que està firmada per set veïns que es troben en la mateixa situació. L’objectiu era rebre una indemnització de 8.964,65 euros, al·legant que els danys a la casa “havien estat causats pel deteriorament de la carretera” i “per la transmissió de les vibracions i l’impacte dels vehicles pesants”. L’any 2015 ja va ser indemnitzat per la institució després d’interposar un recurs contenciós administratiu, en què es va determinar que els danys de l’habitatge van ser a causa de les obres d’ampliació del pont. Ara, la Diputació li ha desestimat la reclamació i Serradell està disposat a interposar un nou recurs contenciós.

En l’escrit de desestimació, la Diputació esmenta que “torna a reclamar el rescabalament d’uns danys de característiques gairebé iguals” a les que ja van ser objecte d’indemnització. La institució tampoc entén per què l’informe pericial es va fer el 2020, dos anys després que apareguessin les esquerdes, i esmenta que “potser alguna cosa hi tindrà a veure l’estat, estructura, antiguitat i configuració de l’habitatge, que data de l’any 1923”.

Fonts de la Diputació diuen que “és un pont que no vibra” i que “les obres es van fer sense cap tipus de vibracions”.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?