QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Vic canvia d’estratègia i aposta per carregar els vehicles elèctrics de dret a l’enllumenat públic

Els vehicles elèctrics no acaben d’arrencar. Tot i això, l’Ajuntament de Vic des de fa anys ha anat realitzant passos perquè, si hi ha demanda, s’hi pugui donar resposta.


El 9 Nou
30/08/2013

L’Ajuntament de Vic, un dels pioners en la instal·lació de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, ha decidit canviar d’estratègia. En comptes de punts com els del carrer Miramarges i l’avinguda del Mercat –instal·lacions específiques que funcionen amb una targeta–, el consistori aposta perquè els vehicles elèctrics es carreguin de dret a l’enllumenat públic. Per provar-ho, l’Ajuntament, a través de l’empresa mixta Minsvic i en col·laboració amb l’empresa de control informàtic Sirec, el desembre de l’any passat va habilitar un fanal al sector Josep M. Sert com a prova pilot. Mig any després, certifiquen que el sistema funciona i el jutgen més apropiat i econòmic. Per això, en cas que hi hagi demanda en un futur s’optarà per aquesta solució.

La clau és la demanda. Ara és inexistent. Al fanal del sector Josep M. Sert s’hi han fet sis recàrregues; als punts de l’avinguda Mercat i el carrer Miramarges –el primer es va activar l’any 2010; el segon, el 2011–, només vuit. Aquest baix rendiment ha fet que l’Ajuntament fins i tot s’hagi plantejat desmantellar-los. Però no ho faran. L’únic cost que representa mantenir-los actius és l’assegurança i, tot i que veuen més apropiat el sistema dels fanals, consideren que en un futur poden resultar útils.

Ara mateix no ho són. Les xifres així ho revelen. Per utilitzar el servei, cal donar-se d’alta a l’Oficina d’Atenció Ciutadana. Només hi ha vuit inscrits. Els que demanen poder carregar a Vic són majoritàriament de fora d’Osona i, segons expliquen tècnics municipals, fan la petició més aviat per previsió: per si algun dia són a la comarca i necessiten recarregar tenir la possibilitat de fer-ho. És habitual que un usuari sol·liciti diversos punts de recàrrega en municipis diferents del seu. Així no té tan condicionada la mobilitat per l’autonomia del vehicle. El problema de fons també és que no hi ha una targeta d’usuari estàndard. Cada municipi té la seva. L’associació Volttour, que promou el vehicle elèctric, persegueix unificar les targetes perquè amb la mateixa es pugui carregar la bateria a qualsevol lloc. Tot i això, des de l’Ajuntament jutgen millor l’opció dels fanals perquè és més barata i, si fa falta, com que a Vic hi ha 9.200 punts de llum, gairebé dóna la possibilitat de posar punts de recàrrega a la carta.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 354 persones.