El Planejament d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) de Vic preveu la creació de bosses d’aparcaments a les entrades de la ciutat amb l’objectiu d’evitar l’entrada dels vehicles a la ciutat i crear punts de fàcil aparcament pels barris de l’entorn. Aquest febrer, l’Ajuntament vigatà ha iniciat els tràmits per a la redacció d’un nou aparcament paisatgístic a la zona sud de la capital d’Osona. Es desenvoluparà una franja rectangular d’uns 5.500 metres quadrats ubicada en paral·lel a l’avinguda dels Països Catalans. En concret, en el tram entre la rotonda de la Sínia i la Torre d’en Franch i la rotonda de la plaça Pere Mialet, a tocar del barri de Santa Anna.
Tal com explica la regidora d’Urbanisme, Fabiana Palmero, “serà un aparcament paisatgístic”, el que vol dir que tindrà unes característiques concretes. D’una banda, es potenciarà la seva integració en un entorn poc urbanitzat apostant per un terra “absorbent i no d’asfalt”, i també s’hi plantaran diversos arbres. De l’altra, les dimensions de les places d’aparcament també estaran adaptades a unes característiques concretes: les ràtios normals són de 25 metres quadrats per vehicle, “i aquí ampliarem fins a 50 metres quadrats cada plaça per vehicle”. En total s’hi podran ubicar 110 zones d’estacionament. Si els tràmits administratius avancen tal com està previst, les obres haurien de començar “a finals del 2022”, explica Palmero.
Vic ja disposa de diversos aparcaments a les entrades de la ciutat amb l’objectiu de permeabilitzar els vehicles que hi arriben. A la zona sud de Vic i a pocs metres del que es vol construir hi ha l’aparcament de l’Horta de la Sínia. En un barri amb molta densitat de població com el Remei, els aparcaments també es converteixen en una zona d’estacionament permanent per a residents i treballadors de l’entorn. A la resta de la ciutat hi destaquen aparcaments paisatgístics com el de l’Era d’en Sellés, el de l’institut Jaume Callís o el de Sant Miquel Xic, a prop de la carretera de Roda.