QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Vic implantarà el projecte de Ciutat 30 de manera “imminent”

En el proper mes es col·locarà la senyalització i es tancaran les rambles del Bisbat i dels Montcada

Tal com ja fa temps que s’anuncia, Vic va camí de convertir-se en Ciutat 30, una etiqueta en l’àmbit de mobilitat que vol dir que pràcticament en la totalitat dels seus carrers no es podrà superar els 30 quilòmetres per hora. El desplegament d’aquesta iniciativa “és imminent”, segons apunta la regidora d’Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Vic, Fabiana Palmero. Ara mateix, la ciutat està rebent la senyalització per començar a indicar els primers carrers on no serà possible superar aquesta velocitat. Aquest dilluns, precisament, va tenir lloc una reunió amb serveis tècnics per decidir en quins carrers es començarà a aplicar el projecte i la intenció és que al llarg de les properes quatre setmanes ja sigui visible i es posi en pràctica. Tot i que encara no s’han decidit els vials per on es començarà –a la llarga afectarà gairebé tota la zona urbana de Vic–, molt probablement s’actuarà “a la primera anella de la ciutat”, o sigui al centre històric, on ja es prioritzen els desplaçaments a peu o en bicicleta i s’està limitant la presència de cotxes particulars.

En paral·lel al desplegament inicial de Ciutat 30 també està previst executar el tancament al pas de vehicles –sempre que no siguin veïns o serveis– a les rambles del Bisbat i dels Montcada. En aquest punt de la ciutat també està previst que al llarg del proper mes s’hi instal·li la cartelleria per tallar la circulació i que s’expliqui als veïns com hauran d’identificar-se per poder-hi passar, “ja que la intenció és que el control d’accés s’acabi fent amb càmeres de videovigilància”.

L’objectiu d’aquestes dues iniciatives és assolir una mobilitat més saludable, segura i sostenible a la capital d’Osona, on la prioritat sigui desplaçar-se a peu o en bicicleta. De fet, en els últims anys s’han reconvertit diversos carrers en zones de prioritat per a vianants –com per exemple la rambla Hospital– o expulsat els vehicles, com el primer tram del carrer Manlleu.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?