El WhatsApp s’ha convertit en una eina de comunicació gairebé imprescindible en la nostra societat. Això sempre que se’n faci un bon ús, no cal estar-hi tot el dia enganxat. Doncs, bé, això mateix van pensar a Molló. Per tal de tenir comunicació directa amb l’alcalde, Josep Coma, es va crear un grup de WhatsApp –que s’ha hagut d’ampliar a dos a causa de l’èxit que ha tingut la iniciativa– per tal de tenir informació directa de l’Ajuntament i també com a sistema perquè els veïns puguin avisar l’alcalde de qualsevol problema que hi hagi al poble. De moment ja són una vuitantena de persones que formen part d’aquests grups dels quals l’alcalde forma part de tots dos.
La idea va sorgir en una reunió de la comissió de festes que es va voler obrir a tot el poble “bàsicament per pensar en el futur de la festa i per renovar col·laboradors”. Entre els assistents va sortir la idea de crear un grup de WhatsApp per poder buscar col·laboradors entre més gent, “però al final li hem donat una utilitat molt més extensa”, explica l’alcalde, Josep Coma. Com a nom del grup li van posar Notícies Molló i ben aviat s’hi va anar afegint gent: “Moltes vegades anant pel carrer em trobo fins i tot persones de segona residència que viuen a Barcelona i que em demanen que els agregui a aquest grup perquè volen assabentar-se del que passa a Molló”.
Coma explica que des d’aquest grup s’envia informació de l’Ajuntament “des de convocatòries de reunions, renovacions de junta, fins a actes que es fan al poble”. Però això no és tot. Els veïns també informen al mateix alcalde dels problemes que es poden trobar en el dia a dia. “Sobretot ens és molt útil els dies que neva”, explica Coma, “perquè els mateixos veïns són els que envien un missatge dient: ‘Alcalde, avisa la llevaneus”. També s’han trobar diverses vegades amb veïns a qui els Mossos d’Esquadra no deixen passar cap a Molló perquè neva massa: “Jo després els truco de seguida i els explico que són veïns de Molló i que estan preparats per arribar fins al poble”. I també va bé per als veïns que són, per exemple, a Ripoll i a través del WhatsApp poden demanar si hi ha molta neu a la carretera, “perquè d’aquesta manera els podem dir que no ho intentin i es busquin allotjament a Ripoll”.
Qui més qui menys forma part d’un grup de WhastApp i de vegades pot resultar complicat mantenir-se al grup perquè el telèfon no para de sonar. “Ja ho vam dir de seguida: no envieu tonteries, que la gent es col·lapsa”
{{ comment.text }}