EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Protocol per als plans de contingència de les empreses

S’ha constituït un comitè de seguretat i salut format per representants de set empreses d’Osona de diversos sectors

El 9 Nou
11/06/2020

Creacció, l’Agència d’Emprenedoria, Innovació i Coneixement d’Osona, la Cambra de Comerç, el Consell Empresarial d’Osona, CCOO i UGT han impulsat des de fa unes setmanes la creació d’un protocol per acompanyar les empreses de la comarca en el disseny d’un pla de contingència individualitzat davant la Covid-19.

També s’ha creat un Comitè de Seguretat i Salut amb directius i tècnics de prevenció de riscos laborals de set empreses d’Osona per conèixer i compartir com estan treballant la seguretat i la prevenció a les seves empreses i compartir les seves bones pràctiques. Els membres del comitè procedeixen de Bon Preu, Esfosa, Girbau, La Farga Yourcoppersolutions, Prysmian Group, Universitat de Vic, AICO i Consorci Hospitalari de Vic. Properament s’incorporaran també al comitè representants dels sindicats UGT i CCOO.

Cinc eixos de treball per als plans de contingència

El protocol recomana a les empreses cinc línies de treball als seus plans de contingència davant la Covid-19:

1.- Identificar persones afectades pel coronavirus: cal realitzar un seguiment de les persones treballadores respecte a la seva simptomatologia. Es proposa fer-ho a través d’una autodeclaració voluntària, un qüestionari que permet identificar la simptomatologia vinculada a la Covid-19.

2.- Identificar els grups vulnerables: identificar les persones treballadores amb diabetis, malalties cròniques cardiovasculars, pulmonars, hepàtiques, renals, immunodeficiència, càncer en fase de tractament actiu, embaràs i majors de 60 anys.

3.- Protegir les persones sanes: adquirint EPIs amb previsió i impulsant les mesures de protecció universal.

4.- Facilitar formació i informació: posant molt d’èmfasi en la formació de tots els equips de forma recurrent, així com en materials visuals i divulgatius als centres de treball.

5.- Reforçar la confiança dels equips: a través de les mesures de prevenció i de la comunicació, cal generar un clima de confiança i seguretat que doni tranquil·litat als treballadors.

Formalment, cal fer una modificació de l’avaluació dels riscos laborals incorporant l’impacte de la Covid-19, també del personal que estigui fent teletreball, i aplicar un paquet de mesures com les que ja han pres les empreses membres del comitè de seguretat. Per exemple: la sectorització de plantes i habilitació d’espais de treball, l’ampliació de les franges horàries dels canvis de torn per tal d’esglaonar entrades i sortides dels equips i facilitar la neteja, entre d’altres. Els responsables de prevenció de riscos a les empreses destaquen que és fonamental el compromís individual de les persones treballadores en els seus hàbits, tant a dins com a fora de les organitzacions. En aquest sentit, han elaborat un decàleg de “10 regles d’or de seguretat extraordinària”, on es recomana informar els responsables de prevenció abans d’entrar a l’empresa, en cas de presentar símptomes de contagi, així com rentar-se les mans cada hora, portar mesures de protecció, mantenir les distàncies de seguretat i no utilitzar dispositius d’altres companyes, entre d’altres.

Eulàlia Casanovas (ESFOSA)

Eulàlia Casanovas, d’Esfosa i membre del Comitè de Seguretat i Salut creat arran de la Covid-19, explica que “hem viscut amb nervis, estrès i molta incertesa la situació. Hem actuat amb rigor i hem focalitzat els esforços a oferir les màximes garanties de protecció als treballadors. Tot i que disposàvem d’un estoc important d’EPIs, la gestió per adquirir-ne més ens ha portat força maldecaps”. Casanovas assegura que “no podem abaixar la guàrdia. Sembla que això va per llarg i haurem d’assumir que aquesta pandèmia haurà canviat la manera que teníem fins ara de treballar. Molts dels canvis els haurem d’interioritzar com a habituals”.

Antoni Amblàs (BON PREU)

Per la seva banda, Antoni Amblàs, de Bon Preu i també membre del comitè, explica que “la pandèmia ha estat un procés d’aprenentatge en què hem hagut de prendre decisions de manera ràpida i eficient. Calia valorar i decidir sobre la seguretat de les persones per sobre d’altres interessos. Per nosaltres, la creació d’un comitè de crisi ha estat fonamental”. Amblàs recomana a les empreses “fer passes endavant decidides i fermes, evitant que no s’hagi de tornar enrere. Cal ser ràpid i aplicar en tot moment el principi de prudència. I, alhora, preparar la fase de postconfinament.

Més informació a:
empresa@creaccio.cat
www.creaccio.cat

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 111 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't