Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Art i comerç de proximitat

El sisè Manlleu Galeria d’Art s’acompanya de dues accions dels comerciants, el Shop in Shop i l’Art in Shop

Art, artesania i dinamització del comerç de proximitat es tornen a donar la mà amb una nova edició, la sisena, del Manlleu Galeria d’Art (MGA). Des d’aquest cap de setmana i fins al 8 de gener, els aparadors d’11 locals comercials desocupats exhibeixen obres de 14 artistes emergents de diferents disciplines, convertint la ciutat, durant dos mesos, en un museu d’art a peu de carrer. A la proposta s’hi sumen dues iniciatives del Manlleu Associació de Botiguers, el Shop in Shop, estrenat l’any passat, i el nou Art i Shop.

“Hem consolidat una mostra d’art de qualitat que alhora posa en valor els locals comercials buits de la ciutat”, destacaven dijous, durant la inauguració, Lluís Moreno i Pol Robles, d’Arkam Studio, l’agència que crea i organitza la proposta. “És un projecte que interessa, i que avui ja compta amb un reconeixement arreu del territori”, certificava Eudald Sellarès, regidor de Promoció Econòmica, convençut que la iniciativa permet “democratitzar” l’art contemporani, perquè “el posem a peu de carrer”. Sellarès es felicitava que el MGA hagi consolidat les dues “potes”: la pròpiament cultural –en aquestes sis edicions un centenar d’artistes han tingut la possibilitat d’exposar i vendre les seves creacions– i la de la promoció econòmica. I és que “les ciutats tenim un problema amb aquests locals comercials buits”, reconeixia Sellarès. El fet de reobrir-los durant unes setmanes contribueix a donar-los visibilitat. En aquests cinc anys mitja dotzena d’aquests locals s’han pogut tornar a reactivar.

Enguany el Manlleu Galeria d’Art torna a comptar amb la complicitat del MAB. Després de la bona acollida de la primera edició de la campanya Shop in Shop –que consisteix en el fet que els comerços i les empreses de serveis participants habiliten temporalment un espai per exposar i vendre els productes o els serveis d’un altre establiment– enguany es repeteix la iniciativa, amb la participació de 22 comerços de diferents sectors i ubicacions dins de la ciutat.

Paral·lelament, s’estrena l’Art in Shop, un projecte que vol apropar al comerç les creacions d’artistes i artesans que prèviament han exposat en algun dels aparadors dels locals buits del MGA. La proposta vol “valoritzar” l’art contemporani i fer que els clients “gaudeixin d’una experiència en el punt de venda a través dels sentits”, explica el president del MAB, Enric Rosés, en el catàleg de presentació.

En aquesta primera edició de l’Art in Shop hi prenen part l’artesana Medveduska, que crea personatges amb pelfa i altres teixits (a la joieria Collelldemont), els Ninoos de roba de Gerard Bosch (a La Botigueta), les figures de fusta d’inspiració japonesa de Cesc Grané (a L’Origen), els pijames fets a mà de Berta Cabanas (a Meriland), les peces de ceràmica de Sama Genís (a Re7 Estilistes) i les de joieria de Raquel Masó (a Vestal).

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.