“Que Sant Jordi s’escaigui en dia laborable sempre ens va bé.” Ho diu Núria Simón, propietària de la floristeria Aràlia, de Vic, i presidenta de Vic Comerç, que comparteix amb el conjunt del sector les bones previsions de vendes de roses per la diada d’enguany –s’estima que se superaran els set milions d’exemplars venuts a tot Catalunya, recuperant les xifres d’abans de la pandèmia.
Les de color vermell tornaran a ser les més venudes, “amb diferència”, mentre que les blanques, grogues o roses s’han anat implantant per regalar entre pares i fills, entre nets i avis o per amistats.
Tot i que se’n podran trobar d’una trentena de varietats, algunes floristeries aposten aquest dia per presentar algunes gammes més exclusives.
A l’Aràlia, per exemple, hi tindran la Red Naomí, procedent d’Holanda, “que té una obertura espectacular”, i una de molt poc coneguda, l’Explorer, que arriba des de Colòmbia –el principal país exportador.
Simón aprofita per reivindicar que les roses es comprin a les floristeries, “per exclusivitat, per qualitat i perquè les preparem d’una manera especial”. Però també com a suport al comerç local especialitzat. “Per a moltes floristeries Sant Jordi és el moment de remuntar de l’any”, apunta.
Avui la majoria d’establiments s’articulen a l’entorn del Gremi de Floristes de Catalunya; en canvi, ha quedat inactiva i pendent de dissoldre l’Associació de Floristes de Vic i comarca, que la mateixa Simón havia presidit.