EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El 9 de glossa | Aprendre anglès tot cantant

L’ús de rimes i ritmes propis de la cançó fomenta la fluïdesa de la producció oral de la llengua anglesa

El 9 Nou
05/07/2024
Vic

Núria Medina Casanovas

Escoltar cançons, cantar-les i crear-ne de noves contribueix a una major exposició a la llengua que es vol aprendre. Un bon recurs per a l’aprenentatge de l’anglès és cantar. Utilitzar cançons a l’aula estimula l’entusiasme, la motivació i l’habilitat dels alumnes per poder expressar-se en una llengua estrangera i millorar-ne la pronunciació. L’ús de rimes i ritmes propis de la cançó fomenta la fluïdesa de la producció oral de la llengua anglesa.

“T’ho diré tot cantant” és una expressió popular que fem servir quan volem dir que no ens surten o no trobem les paraules adequades per dir una cosa, o bé que no sabem expressar-nos prou bé. La cançó ens permet expressar la nostra experiència més enllà de les paraules i ens pot ser de gran ajuda per a l’aprenentatge d’una llengua estrangera, com per exemple l’anglès, a les aules d’educació infantil i primària. L’ús de cançons per aprendre anglès proporciona una sèrie d’avantatges que cal tenir en compte a l’hora de fer aquest aprenentatge més significatiu. Primerament, cantar en grup ens dona confiança i seguretat. Si, a més, afegim moviments a la cançó, contribuïm al desenvolupament psicomotor a través de la coordinació de moviments. També, en l’àmbit cognitiu, cantar desenvolupa l’atenció i la memòria, perquè la música ajuda a fixar les paraules i amplia la capacitat de comprensió, d’anàlisi i de síntesi. Finalment, el fet de cantar ajuda en la dicció i desenvolupa la comprensió i l’expressió orals.

D’altra banda, la cançó millora la comprensió escrita, mitjançant l’ús de textos significatius on es pot trobar tant vocabulari com estructures repetitives. Una altra manera de millorar l’expressió escrita pot ser inventant noves lletres per a cançons populars o conegudes per tothom, i així beneficiar-se del joc lingüístic que pot suposar la negociació entre companys per trobar la paraula adient, així com l’ús del diccionari.

En etapes superiors de primària i encara més en la secundària podem afegir altres incentius: a més de cantar cançons populars o reproduir els nostres cantants preferits, podem promoure l’escriptura i la creació de cançons per part dels mateixos adolescents. El rap és ideal per servir d’altaveu d’allò que potser d’altra manera l’alumnat no gosaria dir a l’aula. L’ús de jocs rítmics, l’humor o el joc de paraules propis del rap fan d’aquest tipus d’expressió musical una bona plataforma per a la creativitat i l’aprenentatge de la llengua anglesa de manera significativa. A més, es generen les condicions de motivació bàsiques que fan que l’alumnat es vegi com a persona que usa la llengua anglesa per comunicar-se a través de la creació musical.

Una col·laboració de Glossa-Grup de recerca en lingüística aplicada, didàctica i literatura (UVic-UCC)

LA PREGUNTA

Té previst anar de vacances aquest estiu?

En aquesta enquesta han votat 218 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't