El REC d’Igualada s’organitza dues vegades cada any. Al juny, per comprar roba d’estiu; i al novembre, on toca preparar-se pel fred de l’hivern. Però en aquesta ocasió es feia més que complicat buscar i emprovar-se peces d’hivern amb la intensa calor que estava caient aquests dies. Als organitzadors els feia por la pluja, i al final el que va amargar va ser el sol. Ara bé, tampoc va arribar a convertir-se amb cap barrera perquè 100.000 persones aprofitessin els preus. No hi havia visitant que, passades unes hores, no portés mínim una bossa a les mans. Majoritàriament, més d’una.
El REC porta ja sis anys en marxa i, a més d’un esdeveniment de moda –un dels més importants del sud d’Europa–, s’ha convertit ja en patrimoni i cultura de referència al nostre petit país. I és que entre tantes botigues, també es podien trobar activitats culturals que es duien a terme en diferents espais del circuit, entre elles concerts, recitals de poesia, exposicions i projeccions. Amb una aposta, també, per la gastronomia, on diverses furgonetes oferien menjars diversos, des de frankfurts, fins a pizzes o entrepans sofisticats. Això sí, el preu ja no era tan reduït com amb la roba, també cal dir-ho. El que sí estava bé de preu era la beguda, i és que amb cada tiquet de compra, el REC et convidava a una Estrella Damm de manera gratuïta. Així, entre compra en compra d’hivern, podies prendre una cervesa al sol.
Ara, el barri ja ha tornat a la normalitat amb l’orgull d’una tretzena edició amb expectatives superades, en què l’organització assegura que va ser tot un èxit i en què el barri del Rec es va tornar a convertir, una vegada més, en l’epicentre de la moda, el patrimoni i la creativitat.