QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El vigatà Andreu Coll, elegit vicepresident de la federació internacional de pessebristes

L’entitat, amb seu a Roma, acull representants de 18 països d’arreu del món. Coll es va postular per al càrrec en una reunió a Àustria, com a representant de la Federació Catalana i amb l’aval de la federació estatal.

El 9 Nou
16/05/2011

El vigatà Andreu Coll ha estat nomenat vicepresident primer de la Universalis Foederatio Praesepistica, una federació internacional de pessebristes que actualment representa entitats procedents de 18 països d’arreu del món.

Coll –principal responsable del Grup d’Art, una de les dues entitats pessebristes que hi ha a Vic– es proposa, des del nou càrrec, donar una renovada empenta a aquesta entitat d’àmbit mundial, amb seu a Roma, que l’any que ve complirà 60 anys de vida.

De fet, Andreu Coll es va postular per presidir la Un Foe Prae –nom amb què se la coneix dins el sector– en el decurs d’una reunió celebrada el passat mes d’abril a Innsbruck (Àustria).

Coll es presentava com a representant de la Federació Catalana de Pessebristes, i comptava amb l’aval de la federació estatal. A la votació final, i per sorpresa de molts, va quedar a un sol vot del candidat oficialista que presentava la federació bavaresa, Johann Dendorfer.

Aquesta igualtat va aconsellar de buscar una solució de consens. Coll va acceptar la vicepresidència primera i, a canvi, va aconseguir impulsar alguns dels punts clau del seu programa.

Bàsicament es proposa abordar l’actualització de l’entitat, començant pel mateix nom, que per Coll s’hauria d’acabar dient Federació Internacional de Pessebristes. També planteja poder activar la pàgina web, renovar els estatuts i, en general, “donar-li més dinamisme i fer-la més plural”.

Una de les primeres accions podria ser promoure una exposició itinerant de caràcter internacional, “perquè el Nadal és tot l’any al món”.

La Un Foe Prae va néixer el 1952 gràcies a l’impuls, entre altres, de l’Associació de Pessebristes de Barcelona, de la qual Coll és membre des de fa més de 25 anys. Tot i que fins ara havia tingut poca projecció internacional, Coll ha esdevingut una de les veus més experimentades del pessebrisme català. “És un món que conec bé des de fa anys”, admet.

Des del nou càrrec, Coll aprofita per tornar a lamentar que els últims dos anys Vic s’hagi quedat sense una gran exposició de diorames, tot recordant que la ciutat “té una gran tradició i està molt ben considerada dins del món pessebrista”. Alguna cosa s’haurà de fer.

LA PREGUNTA

Qui guanyarà el derbi Espanyol-Barça?