Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental
 

Amb la majoria dels seus integrants teletreballant des de casa, la celebració va ser virtual, a Zoo Studio de Vic. Però l’alegria era considerable per haver obtingut un Laus d’Or. Els premis de referència en l’àmbit del disseny a Catalunya i Espanya havien distingit el disseny de l’ampolla del vi Costenc amb la màxima categoria. En lloc de l’habitual festa que té lloc al mes de juny, l’ADG/FAD va fer públic el veredicte també en línia, la nit de dijous. L’estudi de Vic, dirigit per Gerard Calm i Jordi Vila, s’enduia també tres Laus de bronze per altres projectes, en una edició que per a ells ha estat triomfal.
L’ampolla de Costenc expressa el caràcter del vi que conté. I no només per l’etiqueta. L’estudi de Vic va rebre l’encàrrec de Set & Ros, productors d’oli del Penedès, amb qui ja havien treballat, que els demanaven un projecte molt especial. Disposaven d’una finca amb vinyes antigues de malvasia que volien posar en valor per elaborar un vi diferent. Si la malvasia de Sitges era un vi dolç de postres, ells es proposaven elaborar amb aquesta varietat un blanc criat en barrica. La finca era pràcticament sobre el mar –d’aquí el nom de Costenc– en un sòl arenós que dona al vi unes propietats característiques. Aquest va ser el motor de la proposta de Zoo Studio: un disseny d’etiqueta molt net, en una ampolla que es veu visiblement desgastada per la seva part baixa. “Com els vidres que a vegades et trobes a la platja, que amb l’acció de l’aigua i la sorra s’han anat desgastant i queden amb un to mat”, explica el dissenyador.
Per aconseguir-ho, totes les ampolles són sorrejades, una vegada ja tenen l’etiqueta, fins a aconseguir el mateix resultat que faria l’erosió de la sal i el mar. “No va ser fàcil trobar algú que pogués fer-ho, i d’una manera que no encarís gaire el preu final”. Un caputxó de cera de color turquesa, que s’afegeix al final del procés submergint les ampolles una per una en la cera fosa, remata el conjunt. A l’etiqueta hi diu: “Malvasia de Sitges. Unes vinyes castigades pel mar”. El jurat del Laus va valorar la unitat de naming, etiqueta i ampolla per transmetre l’essència del producte. El disseny gràfic i la direcció creativa han estat a càrrec de Xevi Castells. Qui vulgui tastar el vi s’haurà d’afanyar: la finca d’on surt no és gran i només se n’han elaborat 3.400 ampolles de l’anyada de 2018, distribuïdes principalment en el sector de la restauració
Zoo Studio havia obtingut premis en anteriors edicions dels Laus, però mai fins ara no havia aconseguit un dels exclusius Laus d’Or. Jordi Vila es mostra satisfet per aquesta nova fita de l’estudi que es va crear a Vic ara fa 14 anys. Els Laus compliran l’any vinent el seixantè aniversari, convertits en una referència en el món del disseny en tots els seus àmbits des que els va impulsar l’ADG (Associació de Dissenyadors Gràfics i Directors d’Art), de la mà de Josep Pla-Narbona. Actualment, inclouen 50 apartats dividits en les categories de Disseny Gràfic, Digital, Publicitat, Audiovisual i Estudiants.

Uns premis ‘gastronòmics’

El Laus d’Or pel vi Costenc va acompanyat de tres altres premis, en la categoria de bronze, tots ells relacionats amb el món gastronòmic. Dos estan relacionats amb el restaurant L’Escaleta, de Cocentaina (El Comtat, Alacant), un dues estrelles Michelin del qual han dissenyat el logotip i un llibre, tots dos a partir del concepte de l’escala que li dona nom, perquè la seva primera ubicació era un semisoterrani i s’havien de baixar unes escales. L’altre Laus de bronze és per a Bean to bar, projecte de packaging per a rajoles de xocolata de cacau pur, encarregat pel Museu de la Xocolata de Barcelona. A cada embolcall hi ha totes les característiques de la varietat de xocolata amb què s’ha elaborat (origen, plantació, clima i altres). A la fotografia, Jordi Vila amb ampolles de Costenc, a la seu de Zoo Studio de Vic.

Més premis osonencs

Olga Capdevila, de Malla, va ser coautora, amb Pol Solsona, de la campanya de Nadal de 2019 de l’Ajuntament de Barcelona, “Benvinguda màgia”. La imatge parteix de les postals de felicitació de Nadal que antigament feien des dels escombriaires fins als carters. Un concepte que reuneix modernitat i tradició, premiat amb un Grand Laus.

La campanya ‘Benvinguda màgia’ d’Olga Capdevila

La dissenyadora Íngrid Picanyol, de Torelló, ha rebut un Laus de bronze pel packaging de Minuet, una firma de cosmètica natural i vegana amb seu a Sant Esteve de Palautordera (Vallès Oriental). En sintonia, va optar per un disseny minimalista que integra un poema de Leti Sala, diferent per a cada producte.

Els productes Minuet, amb disseny d’Íngrid Picanyol

El cartell del Festus de 2019 ha merescut un Laus de plata per a l’osonenca Maria Blanch, al costat de Júlia Planas. Va crear tota la imatge del festival torellonenc, com si haguessin estat pintats per sobre amb un esprai. La campanya volia atreure al Festus el públic que en tenia la imatge d’un festival massa alternatiu.

La image del Festus 2019, de Maria Blanch i Júlia Planas

LA PREGUNTA

S’hauria de prohibir fumar a les terrasses dels bars?

En aquesta enquesta han votat 216 persones.
 

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.