QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Les corrandes de la Xicalla critiquen l’absència de l’alcalde de Vic al balcó de l’Ajuntament

La coral Xicalla no va faltar aquest diumenge a la seva cita i va cantar les tradicionals corrandes sota el balcó de l’Ajuntament de vic.

(text íntegre de les Corrandes a l’interior)

El 9 Nou
06/04/2010

l primer a rebre va ser l’alcalde, Josep Maria Vila d’Abadal, que, des que és alcalde no ha sortit mai al balcó. Tot i no ser-hi, la polèmica per l’empadronament de nouvinguts no va passar per alt. I parlant dels immigrants, tampoc van oblidar Josep Anglada.

Els que sí van acabar baixant del balcó van ser els cabrits que, com és tradició, dónen a les colles participants a la cantada. A més de la Xicalla, l’Espurna de l’Orfeó Vigatà i els Eixerits de Gurb.

Una tradició, però, que segons denunciava una altra corranda, va perillar fins a última hora perquè la regidoria de Cultura no l’ha volgut subvencionar i ho ha acabat fent alcaldia. La desaparició de l’IMAC que deixa les entitats desemparades i els recursos destinats al nou complex cultural també van ser objecte de denúncia.

Altres temes d’actualitat, local o internacional, com el nou teatre auditori, les polèmiques obres dels Trinitaris, la mort d’un Michael Jackson, que en realitat ha vingut a parar a Vic i fa da contraalt amb la Xicalla, o el triplet que aconseguirà el Roncato Vic aquest any tampoc van faltar a la vetllada.

Però si per una cosa era especial diumenge la vetllada és perquè la coral infantil de la Xicalla fa 30 anys i l’efemèride també formava part del repertori.

LA PREGUNTA

Qui guanyarà el derbi Espanyol-Barça?

En aquesta enquesta han votat 54 persones.