QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Nando Jubany, primer padrí de la mongeta del ganxet del Vallès Oriental

El cuiner osonenc Nando Jubany és el primer padrí de la mongeta del ganxet del Vallès Oriental. El Gremi d’Hostaleria atorgava ls distinció per primera vegada, en el marc de les jornades de la mongeta que es fan en aquesta comarca, i que comencen aquest dissabte.

El 9 Nou
13/11/2009

La promoció i la divulgació que Nando Jubany ha fet al llarg de la seva trajectòria de la mongeta del ganxet li ha valgut al cuiner osonenc el títol de padrí d’aquest llegum que ha atorgat per primera vegada el Gremi d’Hostaleria del Vallès Oriental.

El guardó és la principal novetat de la setena edició les jornades de la mongeta que comencen dissabte a Granollers. Just després de recollir el reconeixement, Jubany parlava de les qualitats d’un producte de tota la vida.

Des d’aquest cap de setmana i fins a finals de desembre, i en el marc de les jornades, vuitanta restaurants del Vallès Oriental oferiran plats amb les mongetes del ganxet com a ingredient principal. La mostra també permetrà donar a conèixer la mongeta del ganxet desgranada, una variant tendra del llegum, abans d’assecar-se, i que té una durada de només quinze dies.

La promoció de la mongeta del ganxet a través de les jornades s’ha notat en un increment del consum d’aquest producte: des de 2003, els pagesos de la comarca que la conreen han triplicat la collita.

LA PREGUNTA

Qui guanyarà el derbi Espanyol-Barça?

En aquesta enquesta han votat 73 persones.