Leonard Cohen sempre ha tingut bona oïda a l’hora d’escollir coristes femenines que posin el contrapunt a la seva trencada veu. Perla Batalla, que el va acompanyar en la seva etapa de més ressò internacional, n’és una d’elles, que ja va esdevenir una de les sorpreses, potser per desconeguda, en l’homenatge Acords amb Leonard Cohen que diferents artistes van retre al quebequès al nostre país el 2007. Des de llavors que la californiana no havia tornat a l’Estat espanyol i diumenge es va aprofitar l’avinentesa perquè tornés als Hostalets en la gira de l’espectacle Cançons de Batalla estrenat en el marc del festival Barnasants. Acompanyada d’un quartet de músics reclutats a Catalunya, Batalla afronta
les traduccions al castellà d’Alberto Manzano de cançons combatives, el que en el seu temps formaria part del gènere de la cançó protesta, d’autors tan variats com Peter Gabriel, Patti Smith, Suzanne Vega, Marianne Faithfull o Jackson Browne.
Una proposta que li permet derivar els més diversos estils, del funk al jazz passant pel rock, encara que Perla Batalla en la seva actuació de diumenge al Teatre Ateneu dels Hostalets on es troba més còmoda és interpretant Cohen –arrenca amb Bird on the wire en anglès i després incorpora El Futuro, Aleluya o Baila conmigo– o amb una de pròpia, Despiertos, on aprofita els recursos de la seva prodigiosa veu. La seva fluïdesa amb el castellà li va facilitar la comunicació amb el públic que abarrotava el petit Teatre Ateneu al qual va incomodar fent-li cantar la tornada Es la fiesta nacional.
{{ comment.text }}