La previsió meteorològica per a aquest dissabte apunta que estarà ennuvolat però que no ha de ploure. Aquestes serien les condicions en què s’hauria de celebrar la setena edició de l’Ultra Clean Marathon, que per tercer cop consecutiu se celebra des de Vic, amb sortida i arribada a l’esplanada de l’Atlàntida i que conjuga el doble objectiu de fer esport alhora que es fa neteja, recollint residus abandonats al llarg del recorregut, i es consciencia sobre la necessitat de preservar el medi ambient.
La cursa, que es fa per equips prèviament inscrits i que arrencarà a 2/4 de 8 del matí, planteja dos circuits de 36 i 60 quilòmetres en sentit nord-est des del punt de sortida, amb itineraris que passen per Roda i fins a l’embarcador del Ter de Manlleu, en el primer cas, o fins a superar el parador de Sau fins a mig camí de Sant Pere de Casserres, en el segon.
A més dels participants que ho faran corrent, que ho poden fer per relleus, en el circuit de 36 quilòmetres hi ha l’opció de fer-ho caminant. A banda de recollir residus com a part de la cursa, els equips fan donatius que s’invertiran directament en accions a favor del medi ambient.
La cursa d’aquest any coincideix amb el Dia Mundial de l’Aigua i, en el cas de Vic, també amb l’inici de la Festa de l’Esport, amb activitats previstes durant tota la setmana.
En l’edició de l’any passat, els més de 300 participants van acabar recollint al voltant d’una tona de residus. Com a novetat d’aquesta edició hi ha el fet que una desena de voluntaris de l’Escola d’Art de Vic agafaran una part de les deixalles recollides per convertir-les, per tipus, en “diagrames de barres 3D”, per visibilitzar l’impacte dels residus.
La cursa l’organitzen entitats ambientalistes agrupades en la Xarxa per a la Conservació de la Natura i l’Agència Catalana de Residus (ACR) de la Generalitat.
Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't