Centenars d’atletes van poder tancar l’any practicant el seu esport favorit. El 31 de desembre és sinònim de fer la cursa Sant Silvestre i diverses poblacions d’Osona, el Moianès, el Lluçanès i el Ripollès van organitzar les tradicionals curses populars en què la majoria van ser tot un èxit de participació. Alhora van demostrar que estan molt arrelades a la comarca i que cada vegada són més les persones que volen acabar l’any fent esport, i més enllà dels resultats passar una estona divertida, ja que en la majoria de casos calia anar disfressat.
La més multitudinària va tornar a ser la de Manlleu. Organitzada pel Club Olímpic Manlleu, la cita manlleuenca va reunir més de 500 atletes a la cursa Sènior (de 5km) i més de 120 a les curses d’adolescents (1km) i de petits (0,5km). La prova va superar els inscrits de les dues darreres edicions i va tenir com a guanyador Aleix Fàbregas (CA Vic), que va repetir la victòria de l’any anterior amb un temps de 16min 9seg a completar el recorregut. El van acompanyar al podi Jordi Delgado i Àngel Serrat, tots dos del CAN Torelló. En categoria femenina, Mariona Carbonell es va estrenar en el palmarès de la Sant Silvestre més antiga de la comarca, que data del 1987. Carbonell va fer un temps de 19min 34seg superant per només 4seg Sara Antentas. Neus Guinovart va ser tercera. El recorregut estava ubicat a l’avinguda Puigmal, amb sortida i arribada al Centre Cívic Frederica Montseny.
Tot i que habitualment les Sant Silvestre es fan el darrer dia de l’any, a Torelló es va avançar a divendres. En la segona edició de la prova hi van participar 328 atletes, amb victòria d’Arnau Montiel amb un temps de 16min 27seg. En fèmines, la victòria va ser per a Ari Carbonell, amb un temps de 19min 9seg. El recorregut era de 5km.
A Taradell, la Sant Silvestre va arribar a la 14a edició i ho va fer amb rècord d’inscrits. Fins a 169 persones van pujar a l’Enclusa, el punt més alt de Taradell, en un recorregut circular de 8km. No es va premiar el més ràpid sinó la millor disfressa, que va ser per a Rubén Codina i Joel Collell i Andrea Rovira.
La Sant Silvestre amb més participació del Ripollès va ser a Camprodon amb gairebé 300 inscrits, un centenar més que l’edició passada, i és que moltes persones que estaven de vacances es van apuntar a la prova. Organitzada per l’Ski Club Camprodon amb la col·laboració de l’Ajuntament, el recorregut constava de 3km per dins del poble, i tot i que es van donar premis simbòlics als primers en arribar en categoria femenina i masculina la cursa tenia un caire molt popular “amb l’objectiu que sigui una festa i fomentar l’esport per acabar l’any corrent”, apuntava Amadeu Rossell, de l’organització. La més veterana, la de Ribes de Freser, que arribava a la 16a edició, va tenir més de 200 participants a la cursa Sènior i una seixantena a les infantils. Adrià Sellés va ser el primer classificat, amb un temps de 14min 7seg, mentre que Irene Miralles va ser la primera fèmina, amb 15min 46seg. A Sant Joan de les Abadesses la prova va comptar amb uns 130 atletes. La cursa popular de 5km i que arribava a la 10a edició va tenir com a guanyador Marc Rabasseda.
A Moià hi van participar més de 150 persones i també es va batre el rècord de participació. No hi va haver premis per als millors classificats però sí un obsequi per a tots els participants i un sorteig de cistelles.
Prats de Lluçanès, que va recuperar la prova després de tres anys sense fer-se; Castellterçol, amb un centenar de participants, i Sant Julià de Vilatorta també van acabar l’any amb la tradicional cursa popular.