QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol
Resultats i classificacions

El Dakar ja està en marxa, amb set osonencs i ripollesos en cursa

Aquest divendres es disputa el pròleg a Bisha per definir llocs de sortida de cara a la primera etapa

Si no hi ha hagut cap imprevist d’última hora, a les 5 de la matinada d’aquest divendres, hora local –dues hores endavant respecte a la catalana–, es posava en marxa la 47a edició del Ral·li Dakar a l’Aràbia Saudita. Es tracta d’una etapa pròleg amb sortida i arribada a la localitat de Bisha.

Són 79 quilòmetres, amb 29 d’especial i 50 d’enllaç, que han de servir sobretot per definir posicions respecte a la sortida de la primera etapa, dissabte. La previsió és que les diferències han de ser de pocs segons entre els primers classificats, i amb l’al·licient que els 10 primers pilots podran escollir lloc a l’ordre de sortida per a la de l’endemà, que tornarà a ser una circular a Bisha. Tenint en compte les condicions de cursa i l’entorn de desert, ni obrir traçada ni haver de tancar-la desenes de vehicles després no és precisament la millor opció.

Osona i aquesta vegada també el Ripollès estan representats a la cursa. Entre els que hi són amb les expectatives altes hi ha novament Nani Roma amb Àlex Haro, amb l’equip Ford i un cotxe completament nou “per sortir a guanyar”, com deia el de Folgueroles el dia de la presentació de l’equip i ha repetit fins a l’inici de la cursa.

Al seu costat, un altre veterà com Gerard Farrés, aquesta vegada amb nou equip –Pedregà Team– i nou copilot –Toni Vingut–, surt amb il·lusió renovada i ganes de repetir un gran paper al volant d’un BRP Can-Am. Després d’haver aconseguit dos segons llocs en cotxes a la classificació general, el repte d’una victòria final continua vigent.

Laia Sanz, per la seva banda, es proposa superar el 15è lloc a la general absoluta de l’anterior Dakar i engrandir la llegenda d’haver aconseguit acabar totes i cadascuna de les seves participacions al ral·li, que ja en són 14, 11 de les quals com a guanyadora de motos en la categoria femenina. Torna a fer parella amb Maurizo Gerini amb un Century CR-6T.

El de 2025 també és el Dakar del retorn de Nandu Jubany, aquesta vegada en la categoria de cotxes i al volant d’un MD Optimus, amb l’experimentat Marc Solà de copilot i el repte d’estar en els top 25. “Guanyar ho deixem per a l’any que ve”, ironitzava el dia de la presentació de l’equip.

Un altre veterà és el vigatà Joan Font, amb Sergi Brugué al costat, en el que serà el seu setè Dakar i aquesta vegada treballant per empènyer amb el seu BRP Can-Am els dos primers Taurus Red Bull de Corbin Leverton i Gonçaalo Guerreiro.

Menció a part mereix el debut com a navegant en camions de la camprodonina Lourdes Puigmal, que corre el seu primer Dakar amb el francès del Team Boucou.

També en camions repeteix el mecànic Marc Torres, de Sant Miquel de Balenyà, aquest cop amb Tibau Team.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 164 persones.