La participació catalana al Ral·li Catalunya pràcticament està copada per equips amb vinculació osonenca i, a més de ser els mateixos de l’any passat, aquest cop correran amb el mateix cotxe.
La seva presència esporàdica en una prova del Campionat del Món els permet agafar-se la cursa com un regal de fi de temporada amb l’única preocupació de fer-ho el millor possible i amb opcions reals de lluitar per les primeres posicions entre els vehicles de producció.
Sense la possibilitat de portar el Porsche estrenat al juliol per les carreteres d’Osona, Josep M. Membrado ha hagut de tornar a recórrer al Mitsubishi Lancer Evo X per aquesta penúltima prova del Campionat del Món.
Idèntic vehicle del mateix preparador, RMC Motorsport, portarà Joan Font, que aquest any ja es va estrenar al Montecarlo, prova inaugural de la temporada.
En aquella ocasió el va acompanyar Oriol Julià, però com que l’expert vallesà ara s’ha convertit en el nou copilot de l’olostenc, el voltreganès ha hagut de recórrer al gironí Josep M. Ferrer perquè li canti les notes.
L’equip de l’Escuderia Osona format per Carles Llinas i Kiko Torra, que dissabte passat van perdre les seves opcions al Campionat de Catalunya absolut, també hi prendrà part amb Calm Competició així com Marià Parés amb l’evolució anterior del Lancer, un Evo IX, preparat a la Torre d’Oristà per PCR Sport.
Llinas va ser el millor dels quatre l’any passat, ja que Membrado va trencar una roda en un toc a l’inici de la darrera etapa i Font va patir molts problemes elèctrics amb el seu Ford Fiesta.
Per això en aquesta ocasió Membrado té clar que el seu objectiu és acabar però no sense deixar d’arriscar. “Ja tinc ganes de començar”, avança, perquè “estem convençuts que podem protagonitzar un bon ral·li” i tornar a lluitar pel podi del grup N.
En aquesta ocasió la cursa no serà un colofó a una temporada exitosa perquè els problemes mecànics han impedit a l’olostenc ampliar el seu impressionant palmarès al Campionat de Catalunya i sumar un altre títol als set que atresora. “En Membrado segur que ho farà bé”, pronostica Joan Font, el més expert de tots en aquesta cursa, que sempre ha buscat al·licients esportius fora de les competicions d’àmbit català com a via per evolucionar.
“Aquest any hauré fet dues curses del Mundial, que són tres dies de competició cada una i més de 600km cronometrats, que és equivalent a fer un Campionat d’Espanya”, reflexiona i ja pensa a disputar-ne algunes més l’any vinent.
El Ral·li Catalunya suma 356 quilòmetres de velocitat, corresponents a 15 trams i un miler més d’enllaç. El RACC ha preparat enguany una cursa amb novetats significatives per als 64 vehicles que prendran la sortida.
Recordant els ral·lis històrics la primera etapa serà nocturna, amb sortida a partir de les 6 de la tarda del mateix cor de Barcelona per traslladar-se cap al seu escenari habitual, a les carreteres tarragonines.
Les dues primeres etapes seran d’asfalt i es deixa la terra per a la jornada de diumenge, a l’espera que les diferències que es treuen sobre aquesta superfície contribueixin a decidir els podis de totes les categories al darrer moment. També es faran tres passades sobre un tram mixt de 2,2km a Salou, on aquest dijous es feia el shakedown.