Activitat frenètica la d’aquests últims dies entre les principals figures del Ral·li Osona. Tanta activitat que a Xevi Pons li ha entrat el cuquet i ha decidit tornar a la prova de la qual va guanyar tots els trams el 2009.
Va ser a l’inici de l’era Porsche, el cotxe que ha pres més protagonisme aquests últims anys sobre l’asfalt osonenc fins al punt que Josep M. Membrado ha decidit agenciar-se’n un per lluitar en igualtat de condicions amb el darrer guanyador de la prova, Jordi Gaig.
La providència ha volgut que no arribessin a temps els recanvis que Pons necessitava per tornar a posar a punt el seu qüestionat Porsche del Campionat d’Espanya d’asfalt i a darrera hora ha decidit agafar el Mitsubishi per lluir el dorsal número 1, el mateix cotxe que Carles Llinas i Climent Domingo.
Entre ells s’hi situa a la llista d’inscrits Nani Roma, que estrenarà el seu Mini Countryman en asfalt després de diversos testos per posar-lo a punt, en els quals ha participat el mateix Pons.
També Membrado ha entrenat de valent per adaptar-se a la tracció posterior del cotxe amb el qual disputarà les proves d’asfalt del que queda de temporada.
I el que també ha estat treballant intensament però amb resultat negatiu ha estat Albert Orriols, que es va inscriure sense tenir clar encara el cotxe que portaria, que finalment no ha trobat, deixant la prova òrfena d’un dels ocupants del podi dels últims cinc anys en un ral·li que va guanyar el 2010.
El ral·li comptarà amb 103 vehicles participants, tot i que només 45 puntuaran per aquesta setena prova del Campionat de Catalunya, on el primer lloc se’l disputen Gaig i Llinas, líders també de les copes d’asfalt i terra, respectivament.
Els 22 participants a la Copa Catalunya de Regularitat Esport i la inclusió aquest any de la prova a l’Open Catalunya de Ral·lis d’Asfalt –amb 36 vehicles més– permetran a l’Escuderia Osona tendir a l’equilibri del balanç econòmic.
Els participants a l’Open només faran una passada a cada un dels cinc trams, que són els mateixos dels dos anys anteriors. La configuració del ral·li no ha variat, amb dues passades a la Vola i la Trona al matí i dues a la Costa dels Gats i el decisiu Alpens-les Llosses a la tarda.
Es tornarà a sortir a les 9 del matí de l’aparcament del costat de l’estació de tren de Vic i els 100km finals cronometrats els completaran una passada al migdia i una altra al vespre pel Circuit d’Osona, que l’any que ve ja podria presentar un altre aspecte si s’han acabat les obres de remodelació.
L’única novetat respecte a l’any passat és el trasllat del parc d’assistència de Sant Bartomeu del Grau a l’antic camp de futbol d’Olost.