QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol
Resultats i classificacions

Torelló aposta pel futbol inclusiu

La segona edició de dissabte va ser un èxit amb vuit equips participants. El club confirma la intenció de crear un equip propi a la Vall del Ges

Al mes de gener van fer una prova pilot i la bona experiència els va empènyer a organitzar dissabte la segona edició, que va ser un èxit amb vuit equips participants. El Torneig de Futbol Inclusiu Vila de Torelló ha encaixat com a proposta novedosa de futbol 7+1 –perquè el Torelló hi aporta un jugador– i l’organització ja es planteja créixer de cara a la propera.

“Vam creure interessant involucrar-nos en el futbol inclusiu. Per aquest motiu, vam crear el torneig i en aquesta segona edició ens sentim molt orgullosos de com ha anat tot de bé i que hagi estat inclusiu de veritat amb jugadors nostres a tots els equips, començant pel capità del primer equip masculí”, deia a l’acabar un dels responsables de la iniciativa, Sebastià Raurell, que s’organitza amb el suport de l’Ajuntament del municipi, la Fundació de la Federació Catalana de Futbol (FCF) i Sant Tomàs.

En aquesta ocasió hi van participar el Tona, l’Abadessenc, el Cornellà, el Blanes, el Manlleu, el Garrotxa, el Vic i el Taina de Sabadell, que van jugar tots contra tots i al final no hi va haver guanyador i tots van tenir el mateix premi.

“Tothom marxa molt content i ja pensem a ampliar-ho a 10 o 12 equips i mirar de portar el Barça, l’Espanyol o el Girona per donar-hi més empenta”, avançava Raurell. També es plantegen canviar de dates per evitar la calor i que alguns jugadors ja estiguin de vacances.

L’alcalde, Marçal Ortuño; la regidora d’Esports, Montserrat Tort, i el delegat a Osona de la FCF, Pere Alsina, no es van perdre la matinal marcada pel bon ambient i l’esportivitat.

I ara, un equip de futbol inclusiu d’Osona nord

Després de l’èxit del torneig de futbol inclusiu, els seus impulsors volen fer un pas més i crear un equip de futbol inclusiu mixt, “un repte que no serà fàcil, però que entomem amb moltes ganes”.

La intenció és que sigui de referència a Osona nord i capti jugadors de la Vall del Ges, el Bisaura, el Voltreganès o el Vidranès, però també es mostren oberts a rebre jugadors d’altres munici-pis que vulguin practicar futbol.

“Creiem que pel club és un orgull poder donar opcions a tothom i també ha de ser un mirall per als nostres jugadors, ja que entra dins els valors de club”, diuen. Els interessats a formar-ne part poden escriure al correu <futbolinclusiu@cftorello.cat>.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 201 persones.