QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol

El Vic-ETB canvia marca i reforça estructura pensant en el seu futur

ETB Esport, la nova denominació, aixopluga els clubs de competició i els serveis de l’entitat

“El volum d’aquest club no s’ajusta a la forma que teníem.” Amb aquesta idea resumia dimecres el secretari de la junta del fins ara Vic-ETB, Josep Maria López, el punt d’inflexió que busca el canvi de marca i la reestructuració interna que ha presentat l’entitat, des d’ara sota la denominació d’ETB Esport, d’on pengen el Club Natació Vic, Jufré Cycling i Inspira Espai Salut, a banda d’una quarta pota, Esfera, dedicada a la gestió esportiva. “No és un canvi de logotip; és el resultat d’un any de feina per ordenar, actualitzar i modernitzar la nostra estructura i adaptar-nos als temps actuals”, afegia la directora d’ETB Esport, Anna Maresma. Més de 3.000 persones, tant en el vessant competitiu i de clubs com particulars, són usuaris de les instal·lacions que l’entitat gestiona al barri de l’Estadi de Vic i al Mas d’en Bigues. Hi havia la necessitat d’ordenar i clarificar aquest creixement, que entre altres coses també ha convertit les piscines del carrer Josep Maria Pallàs en les que gestionen més grups escolars de tot Catalunya.


Tenim un gran nombre d’usuaris amb necessitats molt diferents, i tenim clara la dimensió social i de comunitat que ens ha de continuar definint”, apuntava Maresma. I d’aquí la necessitat de redefinir estructura i organització interna amb la idea de continuar creixent, optimitzar recursos i reforçar un dels principals reptes, com és el de la professionalització. “L’aturada per la covid i els increments de costos energètics de després van ser una sotragada que ens va obligar a resituar moltes coses”, segons López. “L’esport sempre ha d’anar un pas per davant i anticipar-se als canvis.”


El president d’ETB Esport, Joan Ruvireta, va assegurar que la definició de la nova marca i el que representa “és un moment molt important, perquè simbolitza creixement, emoció i, sobretot, la nostra raó de ser”. Per ell, la redefinició del Vic-ETB és coherent amb la història que ha tingut l’entitat: “Amb el temps hem crescut fins a convertir-nos en un projecte esportiu referent a la comarca i reconegut arreu de Catalunya”. I va posar en valor la funció social que s’ha fet fins ara i que ha de continuar en el futur. “Oferim esport formatiu, competitiu, de salut i de rehabilitació. Treballem per acostar l’esport a les persones i perquè les acompanyi al llarg del seu cicle de vida.”


El regidor d’Esport i Activitat Física de l’Ajuntament de Vic, Eduard Comerma, es va felicitar pel “pas endavant” que representa ETB Esport i que consolidi una oferta de qualitat en un sector, com és el del barri de Santa Anna, “que no té tants equipaments com l’altra part de la ciutat”. Per ell, és “essencial” treballar per estendre la pràctica esportiva a la ciutadania.

Aposta estratègica amb declaració d’intencions

Més enllà de la reestructuració interna que representa ETB Esport, l’entitat no amaga que darrere d’això hi ha una aposta de futur i tota una declaració d’intencions respecte a la nova concessió municipal de les piscines de l’Estadi, ara mateix en una pròrroga de dos anys –fins a la tardor de 2026–, i davant la que ja està prenent posicions per postular-se. “Ho haurem de competir, hem d’estar al dia, hem d’estar sanejats i hem de ser hàbils”, assenyalava Josep M. López, secretari de la junta. Des de l’entitat posen en valor la feina que s’ha fet durant aquest temps, que inclou pràcticament 4 milions d’euros en inversions des que en van rebre la concessió per 25 anys, el 1999. I tot i que ni els responsables d’ETB Esport ni el regidor Eduard Comerma hi van voler entrar, en el rerefons hi ha també el debat sobre el futur model de gestió d’un altre equipament públic de la ciutat, com és el del Patí Vic, i de si es podria acabar incorporant d’alguna manera en aquest engranatge. De moment, el que destaquen des de la junta d’ETB Esport és l’èxit “extraordinari” que clubs com el de natació i el Jufré Cycling, amb un creixement exponencial que continua, s’hagin fet lloc en un entorn “que semblaria que no és precisament el seu”.

LA PREGUNTA

Creu que Carlos Mazón ha de dimitir com a president de València?

92%
8%
En aquesta enquesta han votat 305 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

Fes un comentari

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't