Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

En marxa el nou circuit

Inauguren el nou traçat del Circuit d’Osona després de cinc anys d’obres

El cap de setmana que s’hauria celebrat el 53è Ral·li Osona –enguany ajornat per prioritzar les obres– el Circuit d’Osona va reobrir les portes després d’una reforma que ha obligat a tancar les instal·lacions durant quatre mesos. Es tracta de la segona fase d’un projecte que va començar fa cinc anys amb la preparació dels terrenys, l’adequació de les instal·lacions i la construcció dels desguassos i que ha continuat amb el traçat. Ara falta una tercera fase que inclou la construcció de nous equipaments o la millora dels actuals per acabar tenint un circuit d’homologació internacional, on podran disputar-s’hi proves de primer nivell.

“Hem d’estar satisfets perquè disposem d’una pista que els esportistes necessitaven. Nosaltres ens hi vam entossudir perquè en aquest país estem mancats de pistes i hem de mantenir viu l’esport del motor des de la nostra comarca”, assegurava durant la inauguració el president de l’Escuderia Osona, Joan Panadès. El proper 2023 farà 25 anys que l’entitat es va fer càrrec de la gestió de la instal·lació a través d’una concessió administrativa ja que els terrenys són propietat de l’Ajuntament de Vic. Justament el consistori és qui ha assumit la major part del cost de les obres d’un total d’1.234.868 euros. Hi ha aportat 400.000 euros, mentre que 330.000 han anat a càrrec de la Generalitat de Catalunya, 150.000 els ha finançat la Diputació de Barcelona i la resta els ha assumit l’Escuderia amb fons propis. “Avui fem un gran pas més d’un procés que ha set lent i ha costat. Hem superat molts entrebancs però finalment les coses arriben. Ens hem de felicitar del treball conjunt entre les administracions i l’Escuderia”, deia l’alcaldessa de Vic, Anna Erra, mentre que el regidor d’Esports, Titi Roca, afegia “que és un projecte de ciutat, comarca i país. Estem parlant del tercer circuit més important d’àmbit català de kàrting. Posem-ho en valor”.

Amb la fi de la segona fase el circuit ja podrà tenir activitat esportiva, però per estar acabat del tot falta encara una última fase on s’ha d’intervenir al parc d’assistència, boxs i pàdoc i torre de control i construir un edifici de serveis i un magatzem. Encara no hi ha fixada cap data per a l’inici d’aquesta última fase perquè falta pressupost. Per això la setmana passada van convidar la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, per mostrar-li el projecte i buscar la complicitat de la Generalitat. Divendres el govern va ser present a la inauguració amb el representant territorial de l’Esport a Barcelona, Josep March, que va explicar que “a la Secretaria General de l’Esport sempre tenim moltes carpetes obertes i ens toca tancar-les de mica en mica. Aquesta està gairebé tancada”.

El nou circuit, adaptat a les curses de velocitat, té una longitud de 1.263 metres –abans en tenia 940–, amb una recta principal de 132 metres. A més a més, una variant del traçat permet augmentar la longitud a 1.467 metres per a les curses de resistència. Més enllà de la repercussió en l’entorn, la reforma també generarà cinc nous llocs de treball, en perfils de mecànic, atenció al públic, controlador de pista i manteniment d’una instal·lació que fa un salt qualitatiu amb ganes de continuar sent bressol dels grans esportistes del motor.

COMENTARIS

LA PREGUNTA

Creu que s’hauria de reduir a 100 km/h la velocitat a l’autopista?

En aquesta enquesta han votat 223 persones.
 

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.