El porter de 25 anys de Sant Hipòlit de Voltregà Martí Serra i el jugador de 22 anys d’Orís Arnau Canal han decidit fer un salt en les seves carreres esportives i han fitxat per dues temporades per un renovat Deportivo Liceo gallec. L’equip manté el també osonenc Àlex Rodríguez així com Dava Torres i César Carballeira, mentre que les altres incorporacions són Bruno Di Benedetto (Lleida), Sito Ricart (Caldes) i Fabri Ciocale (Valdagno).
Com els ha rebut Galícia i l’equip?
Martí Serra: Ser set jugadors nous ha ajudat a l’arribada. Tothom ha tingut ganes de conèixer-nos bé i fer coses fora la pista. La ciutat és molt maca, ho estem gaudint i el grup va avançant. Fins i tot el temps està sent bo fins ara.
Arnau Canal: És un club molt atent que posa les coses molt fàcils perquè està acostumat a portar jugadors de fora i a l’equip també hi ha molta companyonia. La ciutat té moltes coses, tot i que estem molt centrats en l’hoquei.
Quin potencial veuen al grup ara que ja porten dies de pretemporada?
A.C.: Som tots joves i hi ha molta ambició. Es veu als entrenaments que tothom va a fons per igualar o intentar superar l’any passat.
M.S.: Jo veig un grup molt bo per lluitar per tot i crec que destacarem per córrer.
Què els va fer decidir fitxar pel Liceo?
M. S.: Anar a un club gran em va fer molta il·lusió. Em van trucar a finals de març i vaig veure que era la meva oportunitat per provar l’hoquei professional i on millor que aquí a la Corunya.
A.C.: A mi m’havien arribat veus i a finals de juny em van trucar i va ser tot molt ràpid. Per créixer com a jugador, marxar fora i fer un pas endavant ho havia de fer.
L’any passat el Liceo va començar el curs aixecant la Supercopa i el va acabar guanyant l’OK Lliga. El repte és no abaixar el llistó?
M.S.: El primer pas que hem de fer és construir un equip perquè set peces són moltes i després un cop competim podrem fixar-nos en els títols.
A.C.: És molt important agafar una bona estructura de joc, adaptar-nos els uns als altres i que tothom trobi la posició on se sent més còmode o pot ajudar més l’equip.
Martí Serra ha anat creixent entre Voltregà, Vic, Calafell i Lleida, on va guanyar una WS Europe Cup el 2021, i ara arriba al Liceo. En quin moment va veure que se situava al nivell dels millors porters de l’Estat?
M.S.: Cada pas que he fet i cada club per on he passat han set bones experiències i és molt gratificant que et surti una oportunitat com aquesta. També comporta molta responsabilitat i espero demostrar que ara puc fer aquest nou pas.
Com va viure sortir del Vic en el seu moment i fitxar per un Calafell de Primera Divisió Nacional espanyola?
M.S.: Va ser fer un pas enrere per fer-ne dos endavant. Era el segon porter d’un Vic que estava lluitant per ser tercer o quart a OK Lliga i vaig anar a Nacional espanyola a agafar una porteria i confiança. Al segon any vam aconseguir pujar a OK Lliga i després ja va ser anar pujant. A Lleida em van fer molt costat i em va anar molt bé per madurar. Vaig fer un gran pas i aconseguir una CERS va ser molt gratificant. Tot i així, no soc enlloc. Encara em queda molt recorregut i molt per aprendre.
Arnau Canal ha fet tota la seva trajectòria al Voltregà tret de dos anys d’aleví al Manlleu. Enguany ja havia renovat per posar-se sota les ordres de Lluís Teixidó però el Liceo el va fer canviar d’opinió.
A.C.: Quan no tens res dels grans el millor lloc on pots estar és a casa. Vaig parlar amb el president i vam acordar que seguiria, però jo sempre vaig dir que si mai venia un dels clubs on qualsevol jugador vol anar seria una oportunitat que no deixaria passar. Les decisions hi són per prendre-les i el tren potser només passa una vegada.
Com veu l’equip que ha fet el Voltregà aquesta temporada?
A.C.: Ha quedat molt bon equip. La temporada passada vam tenir males dinàmiques i resultats molt ajustats. S’han reforçat molt bé, són un bloc que miren amunt i els nous entrenadors també proposen un joc molt clar i directe. Crec que els pot anar molt bé.
S’hi enfrontaran en pocs dies en el primer partit de Lliga. Com serà?
A.C.: Quan vaig veure el calendari em va impactar perquè encara no estic adaptat aquí i ja he de tornar d’on vinc. Però l’equip va creixent i treure’m el pes de sobre aviat també serà bo.
Quan vostè va arribar al primer equip voltreganès procedent de la base de seguida va destacar. S’ho esperava?
A.C.: El primer any vaig notar un canvi molt gros però Manolo Barceló va confiar en mi. Soc molt competitiu i com més difícils són els reptes més dono de mi. M’ho vaig agafar seriosament tot i ser dur i el segon any i el tercer ja van sortir els números.
En va marxar sent el màxim golejador de l’equip. Quin rol ha de tenir aquí?
A.C.: Cada equip té els seus jugadors de pes. Arribar nou i agafar molta responsabilitat depèn de l’entrenador i l’equip. Però el sistema del Liceo i de Juan Copa em pot anar bé. Per la bola aturada aquí hi ha els seus tiradors i jo els respecto molt. I si algun dia tinc l’oportunitat ho puc fer perquè és una cosa que entreno bastant.
Com valoren els moviments que hi ha hagut i com han quedat formats els equips?
M.S.: El Barça, com sempre és el rival a batre, però després també hi ha el Reus, el Noia o el Lleida que s’ha reforçat molt bé. Ningú regala res i tothom és molt fort a casa. Els haurem d’anar estudiant però a priori no sembla que hi hagi cap pista fàcil.
A.C.: Cada any els equip es reforcen millor i gent que jugava a fora torna. Quan visites les pistes dels no professionals costa molt però com que som un equip jove, que hi podem posar molt ritme, podem ofegar els rivals.
Aquest any es recupera la màxima competició europea. L’objectiu també ha de ser arribar-hi lluny?
M.S.: Canvia el format i nosaltres no farem eliminatòries prèvies.
A.C.: Hi haurà més oportunitats.
M.S.: Però hi haurà portuguesos i italians que són molt durs com el Barça. Veurem si podem fer un bon paper. Ara el que tenim són moltes ganes de començar i veure com competim, començant pel Reus, que serà el primer rival la setmana que ve a la Supercopa.
Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't