La Federació Catalana d’Espeleologia juntament amb altres entitats estatals i franceses han organitzat el Rassemblement Internationale de Canyon (RIC) a Sant Joan de les Abadesses. Es tracta d’una trobada de vuit dies, que va començar aquest diumenge, i que reunirà 270 esportistes experimentats en la pràctica de descens de barrancs de tot el món amb conferències, tallers, simulacres de rescat, espais per a demostracions i venda de productes, així com estands per donar a conèixer escoles de formació i empreses d’aventura.
L’organització ha escollit la zona al voltant de l’Alberg Ruta del Ferro de Sant Joan de les Abadesses per situar el camp base i la fira que acollirà aquests espais per la possibilitat d’accedir als millors canyons de la zona: el Torrent de la Corba, el Freser Superior o les Gorges de Núria (el Ripollès), el Salt de Sallent de Rupit (Osona), el Torrent de les Cavorques, Sant Aniol i Les Canals (la Garrotxa) o el Pas de l’Escalell (Berguedà).
A més de l’apartat esportiu, el coordinador de la trobada, Xavier Arregui, destaca la predisposició de l’Ajuntament, els serveis de l’alberg santjoaní i els espais del seu voltant ho fan un lloc idoni, “quasi impossible de trobar arreu de Catalunya”. De fet, l’esdeveniment fa ús dels mateixos espais que ocupava el Clownia Festival.
A més dels descensos que els participants poden fer en aquest perímetre d’una hora en cotxe, també han afegit la informació, els mapes i les rutes a Wikiloc de dues zones més allunyades al Canigó (Conflent) i Arieja (a la regió d’Occitània).
Les federacions coordinaran els accessos i les hores d’entrada dels grups als barrancs per minimitzar les esperes i assegurar la fluïdesa dels descensos. La trobada també ha volgut fer visible i impulsar les dones que practiquen barranquisme.
Per aquest motiu, han programat unes jornades tècniques de canyons on es configurarà un grup de dones divers per analitzar la tècnica, compartir coneixements i experiències, generar contactes i fer evolucionar l’esportista del descens de barrancs. Arregui destaca que un 25% de les persones inscrites són dones, fet que demostra un protagonisme creixent en aquest àmbit. L’esdeveniment compta amb el suport de l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses, la Generalitat i la Unió de Federacions Esportives Catalanes (UFEC).
{{ comment.text }}