Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol

Fabricant i pilot

Santi Guitar, que té el seu propi taller on ara mateix treballa en un bugui per al Dakar, torna a guanyar la Pujada a la Trona.

“Soc de Sant Hipòlit i visc a 50 metres de la sortida. Pràcticament era el meu pati i me la conec molt.” Així explica en part Santi Guitart per què porta dos anys seguits guanyant la Pujada a la Trona, una cita que després d’una pausa de 10 anys va tornar el 2019 al primer pla de les carreres de muntanya. Enguany va aplegar 77 participants i a Guitart (Demoncar) el van acompanyar al podi Joan Salvans (Porsche 991 GT3) i el jove Jordi Vilardell, també amb un altre CM de Demoncar, l’empresa que té Guitart de disseny i fabricació de vehicles a Manlleu.

“Vam començar a córrer amb CM amb el meu germà fa 22 anys i vam ser els primers a Espanya. Llavors jo tenia una empresa de manteniments i ho feia com a hobby quan acabava, però arran de la crisi del 2008 es va convertir en la meva ocupació al 100%”, comenta el fabricant i pilot. El nom de Demoncar era el d’una empresa de Lleida que feia car cross i Guitart la va adquirir quan aquesta va tenir problemes. Des de llavors ha construït una seixantena de vehicles car cross, una quarantena més de CM i actualment al taller també els ocupa la fabricació d’un bugui per al Dakar. “Ja fem el manteniment del bugui d’entrenament de Gerard Farrés i ens anem obrint a fer altres aparells perquè sembla que cada vegada van tenint més sortida. Tenen molta repercussió mediàtica, els buguis”, confessa.

A Guitart, l’afició pel món del motor li ve de lluny i “va arribar un punt que m’hi trobava molt bé, però per evolucionar has de conèixer les mancances”. Per això, va fer dos anys el Campionat d’Espanya “i ara faig moltes carreres que m’agraden, sense seguir cap campionat perquè tampoc tinc temps”. Té predilecció pel CM amb el qual va córrer la Trona i que domina a la perfecció. “Fa anys va tenir una tirada molt forta perquè era econòmic i es podia estar a davant, però és una mica complicat de portar i hi ha gent a qui li fa por. Per això ha anat una mica a la baixa”, diu.

Diumenge la cursa de casa no amaga que va “ser complicada perquè havia plogut, però vam endevinar les rodes que tocava”. La victòria, a més a més, va ser més celebrada que la de l’any passat perquè “aquest any hi havia gent que fa el Campionat d’Espanya i el nivell era alt”. A la Pujada a la Trona, Guitart ja hi havia participat de jove i també havia format part de la junta de l’Escuderia Voltregà quan van organitzar el Campionat d’Espanya i per tot plegat “estem molt contents d’haver guanyat”.

També celebra i destaca el tercer lloc de Vilardell, que té 16 anys i és de Peralada, ja que considera que té futur. “Va molt ràpid i fa quinze dies vam anar al Fito, que era prova del Campionat d’Espanya i d’Europa, i va fer primer scratx de la categoria Júnior i cinquè a la general de CM”, detalla. Per això, ara disputarà tot el campionat català i estatal de Pujades de Muntanya amb un Demoncar fet per Guitart. Veure com surten nous talents és un al·licient més per continuar construint vehicles, la gran passió del voltreganès convertida en professió.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 62 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't