Sigui casualitat o no, Gerard Farrés sembla estar obligat a provar sort a la Baja cada dos anys i al manillar d’una KTM. El pilot de Manlleu va tornar a fer bones les casualitats –més lligades a supersticions o creences que a res més– i va tornar a endur-se la Baja Aragón aquest diumenge. El pilot es va veure beneficiat per l’abandonament del gran favorit i principal rival de Farrés, Marc Coma, en la darrera etapa. Coma va abandonar al desert dels Monegres quan era líder amb més de cinc minuts d’avantatge sobre Farrés, que en aquesta edició competia amb el seu propi equip.
La competició va començar divendres amb un tram pròleg d’exhibició al circuit de Motorland a Alcanyís. Allà, en poc més de cinc quilòmetres no es podien marcar diferències significatives i Farrés acabava tercer a vuit segons de Joan Barreda. El també osonenc Oriol Escalé, que amb només 19 anys debutava a la prova, va acabar en 13è lloc a 43 segons de Barreda.
L’etapa de dissabte va tenir canvis. Primer per la presència al primer lloc de Joan Barreda amb una Husqvarna i que ja figurava en les travesses com un dels favorits més potents. Després de la primera especial de més de 130 quilòmetres, Barreda era líder amb 44 segons d’avantatge respecte a Coma i amb 4 minuts i 31 segons respecte a Farrés, que tenia problemes mecànics a la bomba de gasolina. Escalé acabava onzè després de perdre 17 minuts respecte a Barreda.
El segon tram, i últim, de dissabte deixaria encara més sorpreses. L’especial, amb 175km cronometrats, feia perdre totes les opcions de victòria a Barreda per problemes mecànics –acabava cedint més d’una hora a l’arribada– i servia el liderat en safata a Coma. Farrés millorava i en la segona especial només cedia 1 minut i mig més, quedant a 5 minuts i 19 segons de Coma al segon lloc de la general de motos. Escalé per la seva banda acabava setè al tram, però una penalització de 17 minuts només li permetien escalar una posició a la general fruit de la pèrdua de temps de Barreda.
Diumenge la tònica semblava la mateixa. Coma dominava al capdavant, però en el primer tram del dia només podia treure 9 segons d’avantatge a Gerard Farrés, que es defensava amb ungles i dents. Tot i això, a la general Farrés seguia a cinc minuts i mig de Coma. Escalé acabava vuitè i tornava a demostrar que tot i ser un debutant se l’havia de tenir en compte. A la general escalava un nou lloc i se situava novè.
Al darrer tram de la prova va arribar el gir definitiu. Quedaven 80 quilòmetres pel final quan Marc Coma quedava tirat al mig del desert dels Monegres per problemes amb la bomba de gasolina i es veia obligat a abandonar. Gerard Farrés agafava el liderat i el mantenia fins al final tornant a pujar al lloc més alt del podi amb 20 minuts d’avantatge sobre la Husqvarna de Paulo Gonçalves. Escalé per la seva banda acabava l’última especial en un espectacular quart lloc cedint quatre minuts i mig respecte a Farrés i tornant a pujar un lloc a la classificació general. L’osonenc acabava vuitè a 55 minuts de Farrés, però a només set minuts del cinquè lloc. Una posició que hauria aconseguit si no li hagués caigut la penalització de disset minuts.
En cotxes, Pep Busquets i Víctor Vázquez no van tenir la seva millor participació i van acabar en el 44è lloc de la classificació, a gairebé cinc hores i mitja del guanyador, Filipe Campos. La jornada de dissabte va ser un calvari pel santjoaní, que va perdre una hora i mitja en la primera especial i tres hores més en el segon tram. Diumenge els temps van ser més normals, movent-se entre els 20 primers de la classificació en els dos trams.
Finalment, en camions el pradenc Quim Busoms no va poder prendre-hi part ja que el camió que Epsilon els deixava no va estar llest a temps.