QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol

Gil Membrado arrenca a casa

El pilot d’Olost, de només 16 anys, debuta al volant d’un vehicle de la segona categoria mundial, un Rally2, al Ral·li de la Llana, que sortirà de Vic i tindrà Ripoll com a base

Gil Membrado continua fent passos endavant en el món del motor tot i la seva curta edat. Amb un volant a les mans des que té ús de raó, el 2023 i amb només 15 anys es va estrenar en les competicions de ral·li a l’Estat espanyol, “i la veritat és que ens va anar millor del que esperàvem”, reconeix el jove des del CAR de Sant Cugat poca estona després de finalitzar les classes de primer de Batxillerat tecnològic

Tot i que l’objectiu era “sumar quilòmetres i acabar les competicions”, Membrado es va convertir en el pilot més jove a conquerir un campionat estatal. En concret, conduint un Ford Fiesta Rally4 va aixecar el Campionat d’Espanya de ral·lis de terra.

Amb aquest bon regust de boca, l’olostenc ja ho tenia tot a punt per repetir calendari de competició, però una trucada ho va capgirar tot. “No va ser ni buscat ni esperat”, comenta. A l’altra banda del telèfon hi havia Daniel Alonso, president de l’equip Past Racing.

En la conversa, es va desvelar que la formació asturiana havia firmat un acord amb M-Sport –l’estructura que competeix amb Ford al Mundial de Ral·lis (WRC)– i que disposaven d’alguns cotxes oficials de Rally2 per competir a Espanya i Portugal: “I volien que formés part de l’equip”.

Així doncs, aquest 2024 Membrado tindrà a les seves mans un Ford Fiesta Rally2, “el que significa dues categories per sobre del que pilotava ara”. I en què es tradueix això? Doncs d’una banda estem parlant dels vehicles de màxima categoria per competir en campionats estatals i europeus, només superats en prestacions tècniques pels WRC, els cotxes exclusius del Mundial de ral·lis.

De l’altra, el jove pilot comenta que el vehicle que conduïa l’any passat “era dues rodes motrius i tracció a davant”, i ara es tracta d’un quatre rodes motrius, i amb una suspensió i uns frens molt evolucionats que permeten “un pas per la corba molt més ràpid”, així com també arribar a la velocitat punta “amb menys segons”.

Membrado afronta aquesta oportunitat “amb la màxima il·lusió”, i conscient que competir amb el millor vehicle al més aviat possible “és clau, perquè en aquest esport l’experiència és molt important”.
Pel que fa al calendari, el d’Olost segur que farà totes les proves del Campionat d’Espanya de terra, i pel que fa a l’Estatal d’asfalt, la seva participació en els ral·lis anirà en funció de la planificació de l’altre pilot de l’equip.

Al costat, cantant notes, hi tindrà Jandrín López, amb qui s’estrenarà en competició aquest cap de setmana al Ral·li de la Llana. Amb el record del Ral·li Osona ben present –que el seu pare, Josep Maria Membrado, va guanyar una desena de vegades–, el d’Olost espera la competició “amb molta il·lusió”. Serà especial, per exemple, el tram espectacle al Circuit d’Osona, on el jove pilot va començar a córrer en karts.

Osona se suma al Ripollès per fer créixer el Ral·li de la Llana

El Ral·li de la Llana continua la seva evolució. La prova, nascuda al Vallès Occidental el 1968, va reviure després d’anys d’aturada el 2005 de la mà del Motor Club Sabadell. El 2020 l’escuderia vallesana va optar per traslladar la competició al Ripollès, i enguany han viscut un nou canvi: l’acord amb l’Escuderia Osona.

Sense “prou coixí” per fer una prova pròpia, el president de l’Escuderia Osona, Joan Panadès, valora positivament “una solució intermèdia”, que permet tornar a tenir “ral·li a la comarca”. I no només això, sinó que l’experiència de l’entitat osonenca també ha sigut important per acollir en aquesta edició una prova del Campionat d’Espanya d’asfalt, “que volem defensar i consolidar”.

Osona també serà protagonista amb la sortida aquest divendres des de la plaça Major de Vic, i tot seguit amb el tram del Circuit d’Osona, “que esperem que sigui una festa”, ressalta Panadès. Ripoll tornarà a ser el centre neuràlgic de la competició amb el parc d’assistència. Pel que fa als trams, hi haurà competició en carreteres com Santigosa, el Coll de Merola, Bracons o Alpens.

LA PREGUNTA

Creu que Espanya ha d’incrementar la despesa en Defensa?

38%
63%
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

Fes un comentari

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't