QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol

El genet de ‘horseball’ Gil Carbonés impulsa la societat Osona Horse Malla

Es fa càrrec de l’hípica de Malla, on fins ara era jugador i entrenador

Ha estat considerat fins a tres vegades el millor jugador del món de horseball per la Federació Internacional i al seu palmarès hi acumula 7 Champions de clubs, 10 Campionats d’Espanya i 3 Campionats d’Europa de seleccions, a banda de diverses lligues catalanes. El de Gil Carbonés és un dels noms propis del bàsquet a cavall, un esport on aquest genet natural de la Garriga va començar a fer les primeres passes de petit a Cardedeu. Els seus bons resultats i la progressió que va experimentar el van portar amb els anys a jugar una temporada al Bordeus Blanzac, amb qui va guanyar la Lliga francesa –considerada la millor del món–, i també al Malla. Aquí hi ha fet de jugador i entrenador fins arribar a ser-ne encarregat i des d’aquest any és el propietari de l’hípica on està adscrit, que hi ha a tocar de la C-17. Per dirigir-la ha impulsat la societat Osona Horse Malla, que ha fet una reforma a les instal·lacions, i que es presentarà en societat aquesta setmana que ve amb una jornada de portes obertes que han batejat Festa & Market.

L’hípica és la que hi ha a tocar de la C-17 a la sortida de Vic en sentit sud / BERNAT CEDÓ

“Afronto aquest projecte amb molta il·lusió i ganes de treballar i continuar creixent. També tinc objectius personals, però sobretot que l’hípica vagi fent passes endavant”, diu el genet. El horseball és el pal de paller d’aquest projecte i, de fet, el club té 6 equips que hi competeixen amb jugadors de primer nivell. La prova és que quatre d’ells han estat subcampions d’Europa aquest estiu amb la selecció estatal. Es tracta del mateix Gil Carbonés, de Carles Vilà, d’Ona Montmany i d’Hug Arumí mentre que un altre, Carles Arranz, formava part del cos tècnic. “Som dels clubs més importants d’aquest esport, que a Catalunya es practica a una dotzena d’hípiques. A Osona hi ha molta cultura del cavall i això es nota”, destaca.

Per això també fan classes de doma clàssica, salt o excursions i disposen tant de cavalls propis com de quadres per tenir cura d’animals de clients. En aquests casos es tracta d’activitats formatives i encara no centrades en la competició com passa amb el horseball. En total, una setantena de persones fan ús actualment d’aquesta hípica amb anys d’història. “Ha anat canviant de propietaris i el que hi havia fins ara em va oferir quedar-m’ho a mi, que vaig començar des de baix de tot i que era un treballador”, comenta. Tot i que ja s’havien anat fent inversions a les instal·lacions, darrerament s’han reformat sobretot la zona del bar, les pistes i els camps per pasturar, que es podran visitar dissabte que ve juntament amb la masia i els estables. També es donarà a conèixer el programa d’activitats del proper curs i hi haurà passejades gratuïtes en poni, partits de horseball, parades d’artesania i música.

Una jornada sencera per conèixer un nou projecte amb segell de genet campió.

LA PREGUNTA

Creu que el final de la guerra d’Ucraïna és imminent?

12%
88%
En aquesta enquesta han votat 496 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

Fes un comentari

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't