Cap de setmana de motor a les Masies de Voltregà amb el Motorfestival, una cita organitzada per V-Line conjuntament amb l’Ajuntament de les Masies de Voltregà i que va comptar amb el Rallysprint de dissabte i la Pujada a la Trona, diumenge. Les dues proves van ser un èxit de participació, i molts aficionats del motor no es van perdre cap de les dues cites d’alt nivell que es van ajuntar en un sol cap de setmana.
La 17a Pujada a la Trona va ser la prova estrella del Motorfestival i puntuava per al Campionat de Catalunya de muntanya. Es va disputar diumenge i va comptar amb 69 pilots. Jaume Guitart (Demon Car) va ser el guanyador. En el podi el van acompanyar el primer i segon classificats del Campionat de Catalunya de muntanya en la categoria CM+, Miquel Raventós i Joan Gil. Raventós s’havia imposat a la primera pujada i Guitart ho va fer a la segona, fet que li donava la victòria traient-se l’espina de l’any passat, en què va ser segon.
En CM Promoció la victòria va ser per a Eudald Carbonell (Demon Car CM R2) seguit de Marc Solsona (Speedcar GTR Evo) i Felipe Brandao (Speedcar GTR). Pel que fa als Turisme, Joan Salvans (Porsche 911 GT3) va ser el guanyador, seguit d’Enrique Perelló i Josep Maria Soler. A la categoria 1 la victòria va ser per a Edgar Pérez (Peugeot 106 GT) i en la 2 es va imposar Roger Serrador (Citroën Saxo).
En Regularitat Sport Joaquim Gummà (BMW 323I E21) va aconseguir la victòria. Jordi Autet va ser segon i Jordi Pitarch, tercer. La victòria en Regularitat va ser per a Ramon Martí (BMW 320l) seguit de molt a prop per Josep Garcia i Albert Badia.
Dissabte es va disputar el primer Rallysprint amb victòria de Jordi i Sara Oliva (Peugot 205) per davant de Carles Garcia i Xevi Serra (BMW M3 E36) i de Daniel i Paula Sucarrat (Renault Clio Sport Ragnotti). La prova constava de dos trams (Trona-Orís i la Vola-Sant Pere de Torelló) en què els participants els van haver de fer dues vegades amb un total de 33,28 quilòmetres. Els favorits a la prova van ser Xavier Domènech i Susana Cerdillo (Porsche 997 GT3 RS), que van fer tots els escratx però una penalització els va deixar sense podi. La constància i regularitat de Jordi i Sara Oliva els va permetre aconseguir el primer esglaó del podi seguits, a només 5,2 segons, de Garci i Serra. El podi el va tancar Daniel Sucarrat juntament amb la seva filla, que s’estrenava en un ral·li.
José Luis Moreno i Isidre Noguera (BMW E30) es van imposar a la cursa de regularitat Sport després d’un gran duel amb Joaquim Gummà i Joaquim Turón (BMW 3231 E21) intercanviant-se el primer lloc en diverses ocasions i decidint-se el podi en el darrer tram. Jordi Auret i Gil Tarabal (Peugeot R5 Turbo 2) van tancar el podi.
A la prova de regularitat, la victòria va ser per a Josep Cutrina i Albert Forcada per davant de Josep i Xavier Cunill en una cursa molt disputada que havia començat dominant Josep M. Molas i Ramon Ferrés (Ford Escort MK2) però una avaria mecànica els va fer retirar. El podi el va completar la parella formada per Andreu Vigué i Josep Maria Casas. El cotxe dels pilots dels tres podis va ser un Renault R5 Turbo 2.