Renato Ferrari destil·la elegància milanesa i no vol que la imatge “bellissima” del seu equip quedi tacada per cap anunci, així que ha ordenat als seus pilots que es desfacin dels seus patrocinadors personals. Sense cap aportació externa, aquest reconegut arquitecte vol tirar endavant un equip de raids per “revitalitzar aquest esport amb tot el seu valor” format per 34 persones i en el qual s’invertiran de l’ordre de quatre milions d’euros per fer el Dakar i la Copa del Món.
Jordi Arcarons ha hagut de renunciar a tots els seus projectes personals per dedicar-se de forma exclusiva a dirigir els italians Alessandro Botturi i Paolo Ceci i els catalans Gerard Farrés i Jordi Viladoms. Amb el vigatà i els deixebles que recupera arriben també altres mecànics i col·laboradors que havia tingut l’equip Repsol-KTM, guanyador de tres edicions del Dakar. “Necessitàvem aprofitar l’experiència esportiva d’algú al màxim nivell. El mític Jordi Arcarons és el número 1 de la seva disciplina i li vam dir si volia col·laborar amb nosaltres”, explicava Ferrari sobre el seu darrer fitxatge.
La relació d’aquest arquitecte de 52 anys amb el món dels raids arrenca el 2002, quan va fer amistat amb Fabricio Meoni i és un dels responsables de la seva fundació, creada arran de la seva mort al Dakar de 2005. Ferrari va tenir de clienta Nicoleta Elisa Altieri Bordone, de qui va descobrir que era néta de Nicola Bordone, un industrial milanès que als anys 30 va construir una moto per a ús propi, que es va acabar fabricant en sèrie abans de la Segona Guerra Mundial. Després del conflicte bèl·lic, Nicola Bordone va vendre la seva patent d’un vehicle de tres rodes i ara és la seva milionària néta qui vol recuperar el seu esperit emprenedor.
L’equip es va crear el 28 de juliol, es va establir una seu a Milà i en poc temps s’ha creat una potent esquadra que al Dakar comptarà amb dos camions i dues furgonetes d’assistència. El primer pilot que Ferrari va fitxar va ser Botturi, campió italià d’enduro però sense cap experiència als raids. Després van venir Ceci i Farrés, que havien compartit equip a Aprilia, aquest últim per recomanació de Cyril Despres. I finalment va ser l’osonenc qui va obrir la porta a Viladoms abans de la incorporació d’Arcarons.
“Tot el projecte neix d’un entusiasme i una passió viscerals”, ressalta Ferrari, que assenyala que la moto amb què comptaran és “la millor KTM rèplica, molt similar a la dels pilots punters”, pintada de blau, com la selecció azzurra. Arcarons creu que la nova reglamentació tècnica, amb motos de 450cc que no malmeten tant els pneumàtics, i l’esportiva, que penalitza amb temps els canvis de motor, donen opcions als equips privats i el seu és “molt ambiciós quan diu que no necessita patrocinadors”.
No nega que “si podem guanyar aquest any no esperarem al següent”, encara que el primer que exigeix als seus pilots és “saber com gestionar una cursa de tants dies” i alhora “tenir una bona coordinació amb l’equip”. Per això s’endurà pilots i els mecànics a uns entrenaments per repassar fil per randa el reglament.