QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol

Kini Muntada, una segona joventut el podi ara com a pilot

El manlleuenc va ser segon al Ral·li Costa Brava Històric

“Pateixo una malaltia. Es diu ral·lis. No me’n puc estar.” El viatge de noces va ser per anar a veure el ral·li de Finlàndia i ara fa una setmana, amb 62 anys, va ocupar el segon lloc del podi al 21è Ral·li Costa Brava Històric pilotant un Porsche 911 Carrera, al costat de Jan Rosa.

Entre aquests dos moments, dècades d’un treball insaciable com a copilot. Durant molts anys, com a company inseparable de Mia Bardolet i més recentment, acompanyant figures com Nani Roma o Àlex Crivillé en el seu trànsit cap al pilotatge de cotxes.

Kini Muntada és un nom de referència dins del món dels ral·lis i admet que “ara mateix visc una segona joventut” després de llançar-se, ara com a pilot, als ral·lis de velocitat, ni que sigui a la categoria d’històrics després d’un primer tempteig a les proves de regularitat.

I està aconseguint molt bons resultats. El segon lloc del cap de setmana passat va ser el millor. I a Portugal, dies enrere, “tenia el tercer lloc assegurat fins que un problema amb l’electrònica em va fer caure fins al 10è”.

Si alguna cosa l’ha caracteritzat des de sempre és que “no he volgut ser professional”. Per ell, fer aquest pas tenia el risc de deixar de fer les coses per afició. En canvi, no fent-ho “m’ha permès no perdre mai les ganes de motor, i em continua entusiasmant”.

De fet, i gràcies també al bagatge acumulat al llarg de la seva trajectòria, actualment és el director de la comissió de ral·lis de la Federació Catalana d’Automobilisme. “M’ho havien demanat abans, però primer havia dit que no.”

Muntada és l’enllaç entre pilots, preparadors, organitzadors i aficionats per analitzar punts forts i febles d’aquest sector “per ajudar a millorar en tot allò que tinguem al nostre abast”, des del plantejament de curses, categories més adequades en cada cas, impuls a determinades proves allà on hi ha més dificultats a trobar participants…”.

Des de la visió general que pot tenir actualment del món dels ral·lis, Muntada admet que “les coses han canviat”. D’entrada, avui les possibilitats de comprar un cotxe i adaptar-lo per fer un ral·li “són molt més limitades, per la seva mateixa configuració”.

De l’altra, la mala premsa que entre determinats sectors tenen els ral·lis, per servituds que comporten, “també està passant factura”. És per això que justament els històrics, que és la manera de veure cotxes de fa 40 o 50 anys, són una porta d’entrada “més amable” per poder proposar i organitzar aquest tipus de competicions.

Mentrestant, a Kini Muntada la fal·lera per córrer i per continuar essent part d’un ambient “on em trobo molt bé” no s’atura, i aquest cap de setmana ja té un nou compromís. Serà a la 30a edició del Ral·li de Tàrrega, que es disputa dissabte i diumenge. S’hi trobarà, entre altres, Nandu Jubany, en ple procés de preparació per córrer al Dakar el gener que ve.

LA PREGUNTA

Creu que Espanya ha d’incrementar la despesa en Defensa?

27%
73%
En aquesta enquesta han votat 274 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

Fes un comentari

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't